Wyróżnienie Polish Graphic Design Awards dla SGGW
Rebranding Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie otrzymał prestiżowe wyróżnienie w konkursie Polish Graphic Design Awards 2020.
Projekt wykonany dla Uczelni przez studio graficzne Podpunkt był nominowany w dwóch kategoriach – rebranding oraz identyfikacja wizualna rozszerzona.
Nowy znak SGGW wzorowany jest na historycznej wersji godła z 1918 r. Projekt powstał w wyniku licznych konsultacji prowadzonych przez prawie rok z udziałem różnych środowisk społeczności akademickiej Uczelni. Przedstawia wizerunek orła z rozpostartymi skrzydłami trzymającego w szponach gałązki. Trzy gwiazdy symbolizują 3 pierwsze wydziały Uczelni, a wieniec składający się z motywów roślinnych nawiązuje do określonych płodów ziemi – owoców, zbóż, warzyw.
Nowa identyfikacja wizualna SGGW to odpowiedź na zmieniający się świat oraz potrzeby nowoczesnej komunikacji z partnerami Uczelni – pracownikami, naukowcami, studentami oraz środowiskiem biznesowym. Projekt wymagał stworzenia wyrazistego języka komunikacji wizualnej Uczelni, przy jednoczesnym zachowaniu elementów, które świadczą o 200 latach jej funkcjonowania. Podstawą nowego systemu stały się inspirowane życiem i naturą „cząstki elementarne SGGW”. Ich kształty, oparte na okręgu, nawiązują do przyrody w skali mikro – kropli wody, cząsteczki, komórki.
„Cząstki elementarne SGGW” są obecne również w zaprojektowanym specjalnie dla Uczelni autorskim kroju pisma.
Życie i przyroda są też punktem wyjścia dla palety kolorystycznej. Jej podstawę stanowią trzy odcienie zieleni, niebieski, żółty, fioletowy oraz czerwień – kolory inspirowane barwami występującymi w naturze.
Więcej o nowym systemie identyfikacji wizualnej SGGW można przeczytać TUTAJ.
Polish Graphic Design Awards to organizowany od 2017 r. coroczny konkurs na najlepsze polskie projekty komunikacji wizualnej.