W 2023 roku powołany został Zespół ds. badań nad inkluzywnością w SGGW, który jest podmiotem wspierającym działania w zakresie zadań określonych w Planie Równości Płci dla Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie oraz Pełnomocnika Rektora ds. Równego Traktowania, Koordynatorów ds. Równego Traktowania, Koordynatorów ds. Planu Równości Płci, Rektorskiej Komisji ds. przeciwdziałania dyskryminacji.
Do zadań zespołu należy:
- diagnoza problemu dyskryminacji, w tym dyskryminacji ze względu na płeć w SGGW,
- zidentyfikowanie potrzeb osób wracających do pracy naukowej i/lub dydaktycznej po urlopach rodzicielskich,
- zbadanie potrzeb pracownic w zakresie wsparcia w rozwoju kariery naukowej.
Skład zespołu
Skład zespołu
dr hab. Emilia Paprzycka
kierownik zespołu
adiunkt w Katedrze Socjologii, Instytut Nauk Socjologicznych i Pedagogiki SGGW
Zainteresowania badawcze: teoretyczne i metodologiczne aspekty badań nad płcią, wzorce kobiecości i męskości, przemiany obyczajowości, dynamika współczesnego życia małżeńsko-rodzinnego, socjalizacja do ról związanych z płcią.
Doświadczenia w realizacji badań z zastosowaniem strategii ilościowych i jakościowych – IDI, FG, analiza dyskursu oraz analizie i reprezentacji danych jakościowych.
Ukończone kursy metodologiczne: Dokumentarna Interpretacja dyskusji grupowych, Badania fokusowe(certyfikat krajowy), Komputerowa analiza danych jakościowych: program MaxQDA (certyfikat międzynarodowy), Research data in the humanities.
Doświadczenia w zespołach badawczych w projektach krajowych i międzynarodowych m.in. realizowanych z funduszy EOG, Open Society Institute, a także we współpracy z badaczami z innych ośrodków polskich i zagranicznych m.in. Freie Universität Berlin, Johannes Kepler University Linz, a także we współpracy z przedsiębiorcami.
dr hab. Agnieszka Kampka, prof. SGGW
adiunkt w Katedrze Socjologii, Instytut Nauk Socjologicznych i Pedagogiki.
Zainteresowania badawcze: komunikacja społeczna, relacje między językiem a władzą, retoryka polityczna i wizualna, socjologia mediów.
Doświadczenia w realizacji badań jakościowych: wizualna i multimodalna analiza dyskursu, krytyka retoryczna.
Doświadczenie we współpracy w interdyscyplinarnych i międzynarodowych zespołach badawczych, realizacja projektów badawczych dotyczących m.in. dyskursu tożsamościowego.
dr Barbara Post
adiunkt w Katedrze Socjologii, Instytut Nauk Socjologicznych i Pedagogiki SGGW
Zainteresowania badawcze: socjologia władzy i polityki, socjologia płci, socjologia problemów społecznych.
Doświadczenia w realizacji badań z zastosowaniem strategii ilościowych i jakościowych – IDI, FG, analiza dyskursu, analizy biograficzne.
Doświadczenia badawcze wynikające z kierowania, koordynacji oraz uczestnictwa w projektach badawczych i pracach zespołów badawczych (współpraca z badaczami z ośrodków polskich oraz zagranicznych).
Ukończony kurs metodologiczny Komputerowa analiza danych jakościowych: program MaxQDA; międzynarodowy certyfikat trenerski United States Office of Personal Management.
dr Małgorzata H. Herudzińska
adiunkt w Katedrze Socjologii, Instytut Nauk Socjologicznych i Pedagogiki.
Zainteresowania badawcze; rodzina, małżeństwo, demografia, starzenie się społeczeństw, dobrostan, edukacja.
Doświadczenia w realizacji badań jakościowych, ilościowych, porównawczych, analizy danych ilościowych (IBM SPSS Statistics).
dr Agnieszka Maj
adiunkt w Katedrze Socjologii, Instytut Nauk Socjologicznych i Pedagogiki
Zainteresowania badawcze: wpływ współczesnej kultury na sposób postrzegania ciała ludzkiego, socjologia otyłości i socjologia żywności.
Doświadczenia w realizacji badań jakościowych, doświadczenie w pracy w projektach międzynarodowych.
mgr Szymon Wielgosz
sekretarz zespołu
doktorant w Szkole Doktorskiej SGGW w dyscyplinie nauki socjologiczne.
Koordynator ds. Planu Równości Płci w SGGW.
Zainteresowania naukowe: przemiany związków intymnych, wzorce męskości, przemiany obyczajowości.
Doświadczenie w realizacji badań ilościowych.
Posiadane certyfikaty: SPSS Technology Expert, Budowanie modeli predykcyjnych z użyciem klasycznych technik statystycznych.