Stypendia z Funduszu Świadczeń

student składa jeden wniosek o przyznanie stypendium rektora.

Wnioski o przyznanie stypendium rektora należy składać odpowiednio:
- 1.10.2024 r. - 9.10.2024 r. w BSS (bud. 8, stanowiska w holu) - za osiągnięcia naukowe/artystyczne/sportowe i średnią ocen (opcjonalnie)
- 8.10.2024 r. - 16.10.2024 r. w dziekanacie - za osiągnięcie wysokiej średniej ocen (wyłącznie).

Decyzje administracyjne w sprawach stypendialnych udostępniane są w ehms.
Aby odebrać decyzję należy pobrać plik na dysk swojego urządzenia.

Regulamin świadczeń dla studentów i doktorantów SGGW

  • Stypendium socjalne

    Przydatne linki:

    Obwieszczenie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia  20  września 2024 r. w sprawie wysokości przeciętnego dochodu z pracy w indywidualnych gospodarstwach rolnych z 1 ha przeliczeniowego w 2023 r.

    dochód z 1 ha przelicz. wyniósł w 2023 r. 5451 zł.

    Obwieszczenie Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 27 lipca 2024 r. w sprawie wysokości dochodu za rok 2023 z działalności podlegającej opodatkowaniu na podstawie przepisów o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne

    z następującymi zmianami:

    Obwieszczenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 sierpnia 2024 r. zmieniające obwieszczenie w sprawie wysokości dochodu za rok 2023 z działalności podlegającej opodatkowaniu na podstawie przepisów o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne

    Termin składania wniosków:

    Do 31.10.2024 r.

    W przypadku złożenia wniosku po upływie ww. terminu, stypendium może być przyznane za miesiąc, w którym wpłynął wniosek, jeżeli nastąpi to w terminie do 7 dni roboczych od rozpoczęcia miesiąca.

    Wnioski przyjmowane są w okresie trwania zajęć akademickich.

    Miejsce składania wniosków:

    właściwy dziekanat

    Warunki przyznania:

    -Dochód w rodzinie nie przekraczający 1570,50 zł/mies. na osobę

    -Złożenie kompletnego wniosku wraz z  dokumentacją

    Komisja Stypendialna dokonuje wszechstronnej analizy sytuacji materialnej studenta w oparciu o przedłożoną dokumentację i posiadane informacje.
    Student może być wzywany do uzupełnienia dokumentacji oraz złożenia wyjaśnień niezbędnych do analizy wniosku.

     

    JAK WYPEŁNIĆ WNIOSEK?

    1) Zdefiniuj skład swojej rodziny na podstawie Regulaminu.

    Wnioskując o stypendium socjalne należy uwzględnić dochody:
    a) studenta,
    b) małżonka studenta,
    c) rodziców, opiekunów prawnych lub faktycznych studenta,
    d) będące na utrzymaniu osób, o których mowa w lit. a-c, dzieci niepełnoletnie, dzieci pobierające naukę do 26. roku życia, a jeżeli 26. rok życia przypada w ostatnim roku studiów, do ich ukończenia, oraz dzieci niepełnosprawne bez względu na wiek.

    Członkiem rodziny nie może być np. ojczym, babcia.

    2) We wniosku przy każdym dorosłym członku rodziny należy wpisać miejsce osiągania dochodu i okresy zatrudnienia/ podejmowanej aktywności.

    3) Udokumentuj wniosek (pełny wykaz znajdziesz w załączniku nr 2).

    WYMAGANE DOKUMENTY (wyciąg):

    * wniosek wg wzoru (ZAŁĄCZNIK NR 1);

    * ZAŚWIADCZENIE ZE SZKOŁY lub uczelni o nauce w roku szkolnym lub akademickim 2024/2025 w przypadku członków rodziny kontynuujących naukę;

    * dokument potwierdzający niepełnosprawność w przypadku dzieci niekontynuujących nauki;

    * zaświadczenie z urzędu skarbowego (wzór stanowi ZAŁĄCZNIK NR 2A) – dotyczy każdego pełnoletniego członka rodziny bez względu na fakt zatrudnienia;

    W przypadku małżonków składających wspólne zeznanie podatkowe PIT-37 wymagane jest oddzielne zaświadczenie o dochodach każdego z nich, chyba że w zaświadczeniu wskazano wyróżniono podatnika i współmałżonka. Dochód każdej osoby w rodzinie studenta ustalany jest oddzielnie.

    * zaświadczenie z urzędu skarbowego (wzór stanowi ZAŁĄCZNIK NR 2B) o wysokości przychodu oraz wysokości opłaconego podatku, w przypadku osiągania dochodu z pozarolniczej działalności gospodarczej opodatkowanej w formie ryczałtu ewidencjonowanego lub karty podatkowej;

    * ZAŚWIADCZENIE z ZUS/KRUS zawierającego informacje o wysokości składek na ubezpieczenie zdrowotne z roku kalendarzowego poprzedzającego rok akademicki, na który ustalane jest prawo do stypendium socjalnego (gdy członkowie rodziny osiągali dochody wykazane w zaświadczeniu z urzędu skarbowego podlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych);

    * oświadczenie o dochodach nieopodatkowanych (ZAŁĄCZNIK NR 2C) – dotyczy całej rodziny;

    Najczęściej wymienianymi źródłami dochodu nieopodatkowanego są:
    -gospodarstwo rolne, do którego należy dołączyć ZAŚWIADCZENIE Z URZĘDU GMINY o wielkości gospodarstwa podanego w hektarach przeliczeniowych,
    -zasiłek chorobowy osoby ubezpieczonej w KRUS – dokumentowany ZAŚWIADCZENIEM Z KRUS),
    -alimenty, otrzymywane na podstawie prawomocnego WYROKU SĄDU, w którym wykazana jest ich wysokość,
    -świadczenie macierzyńskie – dokumentuje się DECYZJĄ LUB ZAŚWIADCZENIE o przyznanym świadczeniu.

    * PIT-11 i zaświadczenie pracodawcy (wskazujące na okres zatrudnienia kwotę osiąganego dochodu) – w przypadku gdy członek rodziny zmienił sytuację dochodową (UTRATA lub UZYSKANIE dochodu w roku 2023 i później)
    W przypadku uzyskania dochodu w roku bieżącym wymagany jest dokument określający wysokość dochodu osiągniętego w miesiącu następującym po miesiącu, w którym nastąpiło uzyskanie dochodu (np. podjęcie pracy w styczniu wiąże się z koniecznością przedstawienia dochodu za luty), jeżeli dochód ten jest uzyskiwany w okresie, na który ustalane jest lub weryfikowane prawo do świadczeń.;

    * Student ubiegający się o zwiększenie stypendium socjalnego do wniosku o stypendium dołącza wniosek o zwiększenie stypendium socjalnego (ZAŁĄCZNIK NR 1A);

    * Student cudzoziemiec ubiegający się o stypendium socjalne składa oświadczenie (ZAŁĄCZNIK NR 1B);

    * Student wnioskujący o stypendium bez wykazywania pozostałych członków rodziny (student samodzielny finansowo) składa oświadczenie o nieprowadzeniu gospodarstwa domowego z rodzicami (ZAŁĄCZNIK NR 1C);

    * Jeżeli członek rodziny, zobowiązany jest wyrokiem sądu do płacenia alimentów, na rzecz osoby spoza rodziny, wymagane są przekazy potwierdzające ten fakt lub przelewy pieniężne, dokumentujące wysokość zapłaconych alimentów;

    * inne (zależnie od indywidualnej sytuacji wnioskodawcy).
    Szczegółowy wykaz znajduje się w załączniku nr 2 do Regulaminu (do pobrania poniżej)

    W przypadku gdy dochód w rodzinie nie przekracza 600 zł  wymagane jest zaświadczenie wystawione przez OPS albo centrum usług społecznych o KORZYSTANIU w roku złożenia tego wniosku ZE ŚWIADCZEŃ POMOCY SPOŁECZNEJ przez studenta lub przez członków jego rodziny

    W przypadku nie spełniania powyższego warunku stypendium może zostać przyznane, jeżeli student UDOKUMENTUJE źródła utrzymania rodziny (poza udokumentowanymi dochodami), np.:

    1. Darowizny od krewnych spoza rodziny stypendialnej
      Darowizny innych osób  dokumentuje się zaświadczeniem z Urzędu Skarbowego o dokonaniu zgłoszenia wskazanej kwoty;
    2. Świadczenie wychowawcze program 500+ dokumentuje się zaświadczeniem;
    3. Zasiłek rodzinny oraz dodatki do zasiłku rodzinnego dokumentuje się zaświadczeniem instytucji wypłacającej;
    4. Świadczenia opiekuńcze takie jak, zasiłek pielęgnacyjny, specjalny zasiłek opiekuńczy, świadczenie pielęgnacyjne dokumentuje się zaświadczeniem;
    5. Inne świadczenia wypłacane przez gminy ze środków własnych;
    6. Nieopodatkowane stypendia dla uczniów i studentów np. rodzeństwa dokumentuje się potwierdzeniem wpływu środków na konto i decyzją o przyznaniu świadczenia;
    7. Stypendia NAWA dla obcokrajowców dokumentuje się potwierdzeniem wpływu środków na konto i decyzją o przyznaniu świadczenia;
    8. Pomoc finansowa przyznawana przez organizacje społeczne lub fundacje dokumentuje się potwierdzeniem wpływu środków na konto i decyzją o przyznaniu świadczenia.
    9. inne
     

    UWAGA: Komisja stypendialna ma prawo wzywać studenta do dostarczenia innych dokumentów

    Studentów będących cudzoziemcami dotyczą takie same zasady dokumentowania wniosku.

    Dokumenty sporządzone w oryginale w języku innym niż polski należy złożyć wraz z ich tłumaczeniami wykonanymi przez tłumacza przysięgłego.

  • Zwiększenie stypendium socjalnego

    Termin składania wniosków:

    Wnioski przyjmowane przede wszystkim wraz z wnioskiem o przyznanie stypendium socjalnego.
    W szczególnych przypadkach jako załącznik do wniosku o ponowne przeliczenie dochodu (załącznik nr 9).

    Miejsce składania wniosków:

    właściwy dziekanat

    Wymagane dokumenty:

    – wniosek wg wzoru załącznik nr 1a
    – właściwa dokumentacja (kserokopię i oryginały), np. imienne faktury potwierdzające poniesione koszty, akt urodzenia, akt zgonu, zaświadczenie policji/straży pożarnej, zaświadczenie lekarskie, etc.

    Warunki uzyskania:

    -uzyskanie prawa do stypendium socjalnego

    -opisane okoliczności i dokumentacja muszą potwierdzać szczególne i trwałe okoliczności w jakich znajduje się student.

    Szczególnie uzasadnionymi okolicznościami są:
    1) sieroctwo
    2) niepełnosprawność członka najbliższej rodziny
    3) inny uzasadniony przypadek

  • Stypendium rektora

    O stypendium rektora można wnioskować na podstawie następujących osiągnięć:
    – wyników w nauce (średnia ocen)
    – osiągnięć naukowych (konferencje/ konkursy/ publikacje)
    – osiągnięć artystycznych (konkursy)
    – osiągnięć sportowych

    Pliki do pobrania/ przydatne linki:

    WYKAZ WYDAWNICTW (DLA OPUBLIKOWANYCH ROZDZIAŁÓW W MONOGRAFIACH NAUKOWYCH)

    Wykaz wydawnictw publikujących recenzowane monografie naukowe

    Na tym wykazie należy szukać wydawnictw, którym nadano numer ISBN (International Standard Book Number).

    WYKAZ TYTUŁÓW CZASOPISM PUNKTOWANYCH (DLA ARTYKUŁÓW)

    Wykaz czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych

    Na tym wykazie należy szukać tytułów czasopism, którym nadano numer ISSN (International Standard Serial Number).

    wyszukiwarka DOI  (Digital Object Identifier)

    Termin składania wniosków:

    Do 7. dni roboczych po rozpoczęciu semestru.
    Do chwili rozdysponowania środków finansowych.

    Miejsce składania wniosków:

    Studenci przyjęci na I rok studiów w roku zdawania matury – BSS (bud. 8)

    Pozostali studenci:
    Średnia ocen  (wyniki w nauce) wyłącznie – właściwy dziekanat (po ogłoszeniu list rankingowych przez dziekanat; listy ogłaszane są w terminie 7 dni od rozpoczęcia roku akademickiego)
    Średnia ocen + osiągnięcia naukowe/artystyczne/sportowe – BSS (bud. 8)

    Każdy student składa tylko jeden wniosek.

    Wymagane dokumenty:

    * Studenci przyjęci na I rok w roku zdawania matury: wniosek wg wzoru (ZAŁĄCZNIK NR 4A)
    + dokument potwierdzający osiągnięcia zdobyte na olimpiadzie przedmiotowej

    * Pozostali studenci: wniosek wg wzoru (ZAŁĄCZNIK NR 4)
    + dokumenty potwierdzające

    Szczegółowy wykaz znajdziesz w ZAŁĄCZNIKU NR 5 do Regulaminu (dostępny poniżej)

    Warunki uzyskania:

    -Terminowe złożenie kompletnego wniosku wraz z pełną dokumentacją.
    -Zakwalifikowanie się do grupy 10% najlepszych studentów (obowiązuje punktowy system oceny osiągnięć – zasady określone zostały w ZAŁĄCZNIKU NR 5, udostępnionym poniżej).

    Uwagi:

    Osiągnięcia muszą dotyczyć poprzedniego roku studiów.
    Na podstawie danego osiągnięcia można tylko raz pobrać stypendium.

  • Stypendium dla osób niepełnosprawnych

    Termin składania wniosków:

    Do 31.10.2024 r.

    W przypadku złożenia wniosku po upływie ww. terminu, stypendium może być przyznane za miesiąc, w którym wpłynął wniosek, jeżeli nastąpi to w terminie do 7 dni roboczych od rozpoczęcia miesiąca.

    Wnioski przyjmowane są w okresie trwania zajęć akademickich.

    Miejsce składania wniosków:

    właściwy dziekanat

    Wymagane dokumenty:

    * wniosek wg wzoru załącznik nr 3
    * orzeczenie o niepełnosprawności/
    orzeczenie o stopniu niepełnosprawności/
    orzeczenie, o którym mowa w art. 5 oraz art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
    (kserokopia i oryginały)

    Warunki uzyskania:

    Złożenie kompletnego wniosku wraz z  dokumentacją.

  • Zapomoga

    Termin składania wniosków:

    Nie później niż 3 miesiące od wystąpienia okoliczności będących podstawą do wnioskowania.
    Do 10. dnia każdego miesiąca, by otrzymać wypłatę w kolejnym miesiącu.

    Miejsce składania wniosków:

    właściwy dziekanat

    Wymagane dokumenty:

    – wniosek wg wzoru załącznik nr 6
    – właściwa dokumentacja (kserokopię i oryginały), np. imienne faktury potwierdzające poniesione koszty, akt urodzenia, akt zgonu, zaświadczenie policji/straży pożarnej, zaświadczenie lekarskie, etc.

    Warunki uzyskania:

    Opisane okoliczności i dokumentacja muszą potwierdzać, że zdarzenie przejściowo pogorszyło sytuację życiową studenta.

  • Kto może otrzymać świadczenia?

    Ograniczenia prawa do świadczeń wynikające z obowiązujących przepisów prawa:

    • Student kształcący się równocześnie na kilku kierunkach może otrzymywać świadczenia tylko na jednym wskazanym przez niego kierunku studiów,
    • Świadczenia w formie stypendium socjalnego, stypendium dla osób niepełnosprawnych, zapomogi, stypendium rektora i stypendium ministra za znaczące osiągnięcia wynosi 12 semestrów, bez względu na ich pobieranie przez studenta (okres ten jest dłuższy o 2 semestry w przypadku, gdy student podjął jednolite studia magisterskie, których czas trwania określony w przepisach prawa wynosi 11 albo 12 semestrów), z zastrzeżeniem że w ramach tego okresu świadczenia przysługują na studiach:

    1)  pierwszego stopnia – nie dłużej niż przez 9 semestrów,

    2) studiach drugiego stopnia – nie dłużej niż przez 7 semestrów.

    W przypadku, gdy niepełnosprawność powstała w trakcie studiów lub po uzyskaniu tytułu zawodowego, stypendium dla osób niepełnosprawnych przysługuje przez dodatkowy okres 12 semestrów.

    Do okresu studiów wlicza się wszystkie rozpoczęte przez studenta semestry na studiach, w tym semestry przypadające w okresie korzystania z urlopów, z wyjątkiem semestrów na kolejnych studiach pierwszego stopnia rozpoczętych lub kontynuowanych po uzyskaniu pierwszego tytułu zawodowego licencjata, inżyniera albo równorzędnego. W przypadku kształcenia się na kilku kierunkach studiów semestry odbywane równocześnie traktuje się jako jeden semestr.

    • Świadczenia nie przysługują studentowi posiadającemu tytuł zawodowy magistra, magistra inżyniera albo równorzędny oraz licencjata, inżyniera albo równorzędny, jeżeli ponownie podejmuje studia pierwszego stopnia.
    • Powyższe dotyczy również studiów realizowanych za granicą.
  • Wysokość stypendiów

    Wysokość poszczególnych rodzajów stypendiów określona jest w załączniku 12 do Regulaminu Świadczeń (dostępny poniżej).

  • Wypłata przyznanego stypendium

    Stypendia wypłacane są do 5. dnia każdego  miesiąca na wskazany numer rachunku bankowego.

    Stypendia wypłacane są na rachunki bankowe utworzone w polskim banku, których właścicielami są studenci ubiegający się o świadczenia.

    Podanie numeru konta innej osoby może skutkować nie otrzymaniem przez stypendystę przyznanego świadczenia.

    Osoby niepełnoletnie w celu otworzenia konta w banku zgłaszają się do wybranego banku z rodzicem lub opiekunem prawnym.

  • Stypendia NAWA dla obcokrajowców

    Stypendyści NAWA

    Warunkiem wypłaty stypendium NAWA na rok akademicki 2024/2025 jest:

    1. zaliczenie semestru/roku studiów i wpis na kolejny semestr/rok studiów – wpis w eHMS (nie dotyczy studentów przyjętych na pierwszy rok studiów);
    2. złożenie za pośrednictwem systemu informatycznego NAWA corocznych raportów częściowych z informacją o zaliczeniu roku akademickiego oraz uzyskanej średniej ocen – należy przedstawić potwierdzenie złożenia raportu w systemie informatycznym NAWA (wydruk) – dotyczy studentów pierwszego roku, którzy ukończyli roczny kurs przygotowawczy z języka polskiego oraz studentów starszych roczników;
    3. złożenie oświadczenia o przebywaniu na terytorium Polski w okresie trwania zajęć dydaktycznych oraz sesji zaliczeniowych (wzór w załączeniu);
    4. zalegalizowany pobyt w Polsce (wiza, karta pobytu lub zarejestrowanie pobytu obywatela UE);
    5. okazanie dowodu ubezpieczenia zdrowotnego (do wglądu) na dany rok akademicki (zgodnie z wymogami NAWA);
    6. złożenie oświadczenia o numerze rachunku bankowego, na który ma być wypłacane stypendium oraz o niepobieraniu stypendium z innego źródła (wzór w załączeniu).
    7. złożenie oświadczenia o polskim obywatelstwie (wzór w załączeniu);
    8. decyzja Dyrektora NAWA o przyznaniu stypendium (dotyczy studentów przyjętych na I rok studiów).

    Przypominamy także, że obowiązkiem Stypendysty jest uczęszczanie na zajęcia przewidziane harmonogramem i programem studiów;

    Wymagane dokumenty należy dostarczyć do Biura Spraw Studenckich, (ul. Nowoursynowska 166, budynek 8, pok. 108)          
    w dniach od 07.10.2024 r. do 18.10.2024 r. w godzinach 10:00-14:00.

    Informujemy, że Stypendysta jest zobowiązany niezwłocznie poinformować Uczelnię o:

    1. powtarzaniu semestru/roku studiów,
    2. przebywaniu na urlopie studenckim,
    3. przebywaniu jednorazowo poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 30 dni,
    4. zakwalifikowaniu na program wymiany międzynarodowej, np. w ramach Programu Erasmus+, inny program wymiany koordynowany przez Uczelnię,
    5. uzyskaniu polskiego obywatelstwa,
    6. uzyskaniu prawa stałego pobytu,
    7. przeniesieniu na inną uczelnię,
    8. zmianie kierunku studiów,
    9. uzyskaniu nowego dokumentu legalizującego pobyt na terytorium Polski na czas oznaczony lub wizy w przypadku utraty ważności dokumentu poprzedniego,
    10. innych wymienionych w Regulaminie programu/umowie z NAWA okolicznościach, mających wpływ na kontynuację wypłaty stypendium.

     

    Szczegółowe informacje o programach stypendialnych i zasadach przyznawania stypendiów
    znajdziesz na stronie: www.nawa.gov.plStrona główna

    Obsługa administracyjną wniosków o przyznanie stypendiów zajmuje się NAWA, uczelnia dokonuje wyłącznie wypłat przyznanych przez Agencję stypendiów.
    Nienależnie pobrane świadczenie podlega zwrotowi.

    Student jest zobowiązany do informowania uczelni w terminie 7 dni o wszelkich okolicznościach mających wpływ na realizację programu stypendialnego, przede wszystkim o:

    ♦ uzyskaniu przez Stypendystę polskiego obywatelstwa oraz zezwolenia na pobyt stały;
    ♦ przerwy w realizacji Programu, np. spowodowanej względami zdrowotnymi;
    ♦ urlopie dziekańskim lub innych przerw o podobnym charakterze (również braku możliwości wjazdu na teren RP);
    ♦ jednorazowym pobycie Stypendysty poza granicami RP dłuższym niż 30 dni;
    ♦ zmianie terminu, okresu pobytu lub anulowania pobytu;
    ♦ utracie ubezpieczenia zdrowotnego.

    do 14 października
    i do 1 marca

    zgłoś się do BSS  w celu potwierdzenia podjęcia studiów
    wymagane dokumenty:
    – dowód tożsamości (paszport);
    – dowód posiadania ubezpieczenia (przetłumaczony na język polski);
    – dowód złożenia raportu do NAWA za poprzedni okres studiów (raport składa się elektronicznie za
    pośrednictwem strony NAWA);
    – dokument potwierdzający zalegalizowanie pobytu na terenie RP na czas oznaczony.

    Uczelnia weryfikuje status studenta na podstawie posiadanych informacji odnotowanych w systemie
    elektronicznym uczelni – sprawdź swój status w eHMS ehms.sggw.edu.pl

    do 25 stycznia

    złóż oświadczenie o nieopuszczaniu terenu Polski w okresie międzysemestralnej przerwy zimowej (luty- marzec) jednorazowo na okres dłuższy
    niż 30 dni (wzór oświadczenia otrzymasz po skontaktowaniu się z nami stypendia@sggw.edu.pl )

    do 25 czerwca

    złóż oświadczenie o pozostawaniu w jednym pełnym miesiącu wakacyjnym (lipiec/sierpień/wrzesień)
    na terenie Polski – dot. dodatkowej wypłaty świadczenia (wzór otrzymasz po kontakcie mailowym
    pod adresem stypendia@sggw.edu.pl)

    W przypadku powtarzania semestru lub roku studiów studentowi może zostać zawieszone prawo do pobierania stypendium. W tej sytuacji prosimy kontaktować się z NAWA.

    Studencie!
    Jesteś zobowiązany do regularnego sprawdzania poczty elektronicznej w uczelnianej domenie i udzielania odpowiedzi bądź osobistego stawiennictwa się na żądanie.

    W komunikacji mailowej jesteś zobowiązany posługiwać się adresem mailowym w domenie uczelni sXXXXXX@sggw.edu.pl, gdzie XXXXXX to numer albumu (skrzynka poczty elektronicznej pozostaje aktywna w okresie posiadania statusu studenta).

    KONTAKT:

    * Informacje o toku studiów, organizacji i planie zajęć
    dziekanat
    ehms.sggw.edu.pl/standard/

    * Wypłaty stypendiów i  informacje ws. ubezpieczenia zdrowotnego
    stypendia@sggw.edu.pl
    Stary Kampus budynek 8 p. 108 (I piętro)

drukuj dwustronnie - sprawdź ustawienia drukarki