Wniosek w sprawie przedłużenia terminów poboru i przekazania przez niektórych płatników zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych
Szanowni Państwo, Pracownicy Uczelni,
8 stycznia br. weszły w życie przepisy Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 7 stycznia 2022 r. w sprawie przedłużenia terminów poboru i przekazania przez niektórych płatników zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych. Rozporządzenie to przedłuża termin pobierania i przekazywania zaliczki do Urzędów Skarbowych.
Rozporządzenie zmienia termin pobierania i przekazywania nadwyżki podatku wynikającej z różnicy między kwotą zaliczki na podatek obliczonej wg zasad tzw. „Nowego Ładu”, a kwotą zaliczki obliczonej zgodnie z przepisami obowiązującymi do dnia 31 grudnia 2021 r. Trwają prace nad możliwością naliczania wynagrodzeń wg powyższych zasad.
Powyższe regulacje dotyczą podatników osiągających miesięczny przychód do kwoty 12 800 zł brutto.
Ostateczna kwota podatku będzie wynikała z rozliczenia rocznego podatnika.
Informujemy, że pracownicy, którzy nie mają możliwości odliczenia kwoty wolnej od podatku przy umowie z SGGW tj. nie składają w SGGW oświadczenia PIT 2, mają prawo złożyć pisemny wniosek o niestosowanie w/w Rozporządzenia, wówczas zaliczki na podatek dochodowy pobierane będą w całości wg terminów obowiązujących przed wejściem w życie Rozporządzenia.
W przypadku wątpliwości prosimy o kontakt z pracownikami Zespołu Obsługi Spraw Płacowych Biura Kadr i Płac.