Informacja dla osób zakwalifikowanych - studia II stopnia
Kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia na studia II stopnia w turze 2, zapraszamy do złożenia dokumentów w terminie 13-16 września 2024 (oprócz soboty i niedzieli). w godzinach 9:00-15:00. Dokumenty należy składać w siedzibie uczelni znajdującej się na ulicy Nowoursynowskiej 166, budynek 8, parter.
Obywatele polscy składają dokumenty przy stanowiskach dostępnych w pokoju nr 2, wejście od frontu budynku (wejście A).
Cudzoziemcy składają dokumenty w pokoju nr 4, wejście od frontu budynku (wejście A).
Prosimy o zabranie ze sobą kompletu wymaganych dokumentów, zgodnie z wytycznymi ze strony. Wykaz dokumentów studia II stopnia:
- Obywatele polscy sprawdź listę wymaganych dokumentów
- Cudzoziemcy sprawdź listę wymaganych dokumentów
Prosimy, aby każdy kandydat miał ze sobą dowód osobisty lub paszport (cudzoziemcy).
W przypadku zmiany imienia i/lub nazwiska należy okazać odpis aktu małżeństwa bądź decyzję urzędu stanu cywilnego wydaną w tej sprawie.
W przypadku, gdy dokumenty podpisane są podpisem elektronicznym powinny być poświadczone notarialnie przez notariusza.
SPOSÓB SKŁADANIA DOKUMENTÓW
Rekomendujemy osobiste złożenie dokumentów w siedzibie uczelni przez zakwalifikowanych kandydatów. Jeśli kandydat, nie może stawić się osobiście, dokumenty w jego imieniu może złożyć osoba trzecia. Osoba, której kandydat powierza dostarczenie dokumentów na uczelnię, nie musi posiadać pisemnego pełnomocnictwa. Warunkiem przyjęcia dokumentów, w takim przypadku, jest przedłożenie kompletu wymaganych dokumentów oraz podpisanej przez kandydata ankiety osobowej oraz innych oświadczeń, jeśli są wymagane w procesie rekrutacji.
NIEZŁOŻENIE DOKUMENTÓW WE WSKAZANYM TERMINIE
Kandydaci zakwalifikowani do przyjęcia, którzy nie złożą dokumentów w wyznaczonym terminie, traktowani są jako osoby rezygnujące z udziału w rekrutacji.
PROSIMY O ZAPOZNANIE SIĘ Z ODPŁATNOŚCIĄ ZA STUDIA
Opłaty za studia od roku akademickiego 2024/2025 dostępne są na stronie czytaj więcej
Uczelniana Komisja Rekrutacyjna
Dokumenty składają tylko i wyłącznie kandydaci zakwalifikowani do przyjęcia. Kandydatom tym w dniu kwalifikacji tj. 14.02.2022 zostanie nadany status “zawalifikowany”, w dalszym kroku kandydaci zakwalifikowani do przyjęcia na studia drugiego stopnia dostarczają w terminie wskazanym w kalendarium rekrutacji komplet wymaganych dokumentów. Prosimy o nie przesyłanie dokumentów przed terminem ogłoszenia wyników kwalifikacji.
UWAGA !
1. Absolwenci SGGW studiów pierwszego stopnia, obywatele polscy, którzy złożyli egzamin dyplomowy w okresie grudzień 2021 – luty 2022 (wyłącznie) NIE dostarczają dokumentów do SGGW. Z systemu dziekanatowego pobrane zostaną zaświadczenie o ukończeniu studiów na kierunku oznaczonym w IRK jako podstawa kwalifikacji i informacje z tego zaświadczenia wprowadzone zostaną do IRK. Po tej czynności osoba ze statusem “zakwalifikowany” otrzyma status „przyjęty”. Zmiany statusów będą miały miejsce w okresie 15-17 lutego. Rozpatrywane będą WYŁĄCZNIE osoby, które posiadają w IRK zaakceptowane zdjęcie. Termin wskazany w kalendarium rekrutacji (17 lutego godz. 15:00) jest ostatecznym terminem wprowadzania danych w opisany powyżej sposób. Przyjęty kandydat jest zobowiązany zgłosić się do właściwego dziekanatu w terminie 7 dni od rozpoczęcia studiów w celu podpisania Ankiety osobowej. Kandydaci oczekujący na wydanie dyplomu, przyjęci na podstawie zaświadczenia, po otrzymaniu dyplomu oraz suplementu zobowiązani są niezwłocznie dostarczyć oryginały tych dokumentów do właściwego dziekanatu. Pracownik Uczelni przyjmujący dokumenty poświadczy kserokopie dokumentów za zgodność z oryginałem na podstawie przedstawionych oryginałów, następnie oryginały dokumentów zostaną zwrócone właścicielowi.
2. Pozostali kandydaci (absolwenci innych uczelni, absolwenci SGGW będący cudzoziemcami, absolwenci SGGW, którzy obronili się w innym terminie niż grudzień 2021 – luty 2022 składają dokumenty w siedzibie Uczelni w sposób opisany poniżej.
Dokumenty należy złożyć w siedzibie Uczelni osobiście, pocztą lub za pośrednictwem kuriera. Dokumenty składane:
- osobiście – należy dostarczyć do budynku nr 8 przy ul. Nowoursynowskiej 166, będąc na miejscu należy kierować się bezpośrednio do punktów wyznaczonych do złożenia dokumentów oraz zachować zasady bezpieczeństwa sanitarnego.
- przesyłane kurierem należy przesłać na adres:
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Biuro Spraw Studenckich, budynek 8
ul. Nowoursynowska 166
02-787 Warszawa
z dopiskiem REKRUTACJA
Jak przygotować dokumenty do złożenia?
Należy skompletować dokumenty według wymaganej listy dokumentów na studia II stopnia dostępnej na stronie:
dla obywateli polskich: https://www.sggw.edu.pl/strona-glowna/studia/rekrutacja/2-pl-wymagane-dokumenty
dla cudzoziemców: https://www.sggw.edu.pl/strona-glowna/studia/rekrutacja/2-pl-c-wymagane-dokumenty/ (tylko te, które dotyczą danego kandydata)
Przygotowując dokumenty do złożenia w przypadku osobistej wizyty należy pamiętać o:
- Wydrukowaniu ankiety osobowej wraz z zaakceptowanym wcześniej zdjęciem, która dostępna jest do pobrania jako plik PDF na koncie kandydata w IRK w zakładce „Zgłoszenia rekrutacyjne” w sekcji „Dokumenty i dalsze kroki”. Przed wydrukowaniem ankiety należy sprawdzić czy nie zawiera błędów oraz czy zawiera zdjęcie. Kandydat musi podpisać czytelnie wydrukowaną ankietę w prawym dolnym rogu w miejscu na podpis.
- Jeśli jesteś cudzoziemcem wydrukuj również dostępne do pobrania na koncie kandydata w IRK w zakładce „Zgłoszenia rekrutacyjne” w sekcji „Dokumenty i dalsze kroki” następujące dokumenty: „Oświadczenie cudzoziemca o spełnianiu warunków do odbywania studiów na określonych zasadach” oraz „Oświadczenie dotyczące ubezpieczenia zdrowotnego w trakcie trwania studiów”. Podpisz obydwa dokumenty imieniem i nazwiskiem oraz uzupełnij datę i miejscowość złożenia podpisu.
- Zabraniu oryginałów dokumentów o wykształceniu oraz certyfikatu językowego – jeśli jest wymagany. Należy również pamiętać o zabraniu kserokopii tych dokumentów ponieważ na miejscu w Uczelni nie będzie możliwości zrobienia kserokopii. Pracownik uczelni przyjmujący dokumenty poświadczy kserokopie dokumentów za zgodność z oryginałem na podstawie przedstawionych oryginałów, następnie oryginały dokumentów zostaną zwrócone Kandydatowi. Kandydaci oczekujący na wydanie dyplomu, przyjęci na podstawie zaświadczenia, po otrzymaniu dyplomu oraz suplementu zobowiązani są niezwłocznie dostarczyć oryginały tych dokumentów do właściwego dziekanatu. Pracownik uczelni przyjmujący dokumenty poświadczy kserokopie dokumentów za zgodność z oryginałem na podstawie przedstawionych oryginałów, następnie oryginały dokumentów zostaną zwrócone właścicielowi.
- Zabraniu dokumentu tożsamości – dowodu osobistego lub paszportu (jeśli kandydat jest cudzoziemcem). Dokument należy okazać do wglądu osobie przyjmującej dokumenty w celu potwierdzenia tożsamości.
- Jeśli jesteś cudzoziemcem pamiętaj o zabraniu ze sobą dokumentu potwierdzającego uprawnienia do podejmowania i odbywania studiów na zasadach bez odpłatności (o ile takie uprawnienia posiadasz). Dokument należy okazać do wglądu osobie przyjmującej dokumenty w celu weryfikacji uprawnień.
- Nie zapomnij o jednym papierowym zdjęciu.
Przygotowując dokumenty do złożenia za pośrednictwem kuriera należy pamiętać o:
- Wydrukowaniu ankiety osobowej wraz z zaakceptowanym wcześniej zdjęciem, która dostępna jest do pobrania jako plik PDF na koncie kandydata w IRK w zakładce „Zgłoszenia rekrutacyjne” w sekcji „Dokumenty i dalsze kroki”. Przed wydrukowaniem ankiety należy sprawdzić czy nie zawiera błędów oraz czy zawiera zdjęcie. Kandydat musi podpisać czytelnie wydrukowaną ankietę w prawym dolnym rogu w miejscu na podpis.
- Jeśli jesteś cudzoziemcem wydrukuj również dostępne do pobrania na koncie kandydata w IRK w zakładce „Zgłoszenia rekrutacyjne” w sekcji „Dokumenty i dalsze kroki” następujące dokumenty: „Oświadczenie cudzoziemca o spełnianiu warunków do odbywania studiów na określonych zasadach” oraz „Oświadczenie dotyczące ubezpieczenia zdrowotnego w trakcie trwania studiów”. Podpisz obydwa dokumenty imieniem i nazwiskiem oraz uzupełnij datę i miejscowość złożenia podpisu.
- Załączeniu w kopercie oryginału dyplomu/zaświadczenie o dyplomie oraz certyfikatu językowego – jeśli taki certyfikat jest wymagany. Należy również pamiętać o załączeniu kserokopii tych dokumentów. Pracownik uczelni przyjmujący dokumenty poświadczy kserokopie dokumentów za zgodność z oryginałem na podstawie przedstawionych oryginałów. Oryginały dokumentów będą mogli Państwo odebrać po rozpoczęciu roku akademickiego we właściwym dziekanacie danego kierunku studiów. W SGGW akceptowane są również poświadczone notarialnie kopie ww. dokumentów. Kandydaci oczekujący na wydanie dyplomu, przyjęci na podstawie zaświadczenia, po otrzymaniu dyplomu oraz suplementu zobowiązani są niezwłocznie dostarczyć oryginały tych dokumentów do właściwego dziekanatu. Pracownik uczelni przyjmujący dokumenty poświadczy kserokopie dokumentów za zgodność z oryginałem na podstawie przedstawionych oryginałów, następnie oryginały dokumentów zostaną zwrócone właścicielowi.
- Jeśli jesteś cudzoziemcem pamiętaj o załączeniu kserokopii zwykłej paszportu, która po weryfikacji tożsamości zostanie zniszczona.
- Jeśli jesteś cudzoziemcem pamiętaj o załączeniu notarialnej kopii dokumentu potwierdzającego uprawnienia do podejmowania i odbywania studiów na zasadach bez odpłatności (o ile takie uprawnienia posiadasz). Dokument należy przedstawić w celu weryfikacji uprawnień. Notarialne kopie dokumentu potwierdzającego uprawnienia będą mogli Państwo odebrać po rozpoczęciu roku akademickiego we właściwym dziekanacie danego kierunku studiów.
- Nie zapomnij o jednym papierowym zdjęciu.
Jak złożyć dokumenty – środki bezpieczeństwa sanitarnego
W przypadku osobistej wizyty w SGGW należy kierować się bezpośrednio do punktów wyznaczonych do złożenia dokumentów. Podczas składania dokumentów należy zachować zasady bezpieczeństwa sanitarnego między innymi:
- zasłonić usta i nos maseczką ochronną,
- zdezynfekować dłonie (płyn dostępny w punktach składania dokumentów),
- kontakt personalny powinien być ograniczony do niezbędnego minimum,
- w oczekiwaniu na złożenie dokumentów należy zachować bezpieczny odstęp od innych osób minimum 1,5 metra i przebywać tylko w strefach do tego wyznaczonych,
- jeżeli kandydat ma objawy sugerujące chorobę zakaźną nie może złożyć dokumentów osobiście (zalecane wysłanie pocztą/kurierem),
- kandydat składający dokumenty osobiście musi przestrzegać zasad bezpieczeństwa sanitarnego,
- kandydat powinien wziąć własny długopis,
- ewentualne osoby towarzyszące będą zobowiązane poczekać przed budynkiem, w którym przyjmowane będą dokumenty.