GreenTechEducation
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 Priorytet 1 Umiejętności Działanie 01.05 Umiejętności w szkolnictwie wyższym
Tytuł projektu: GreenTechEducation - SGGW dla gospodarki przyszłości
Czas realizacji: Od 01 czerwca 2024r. do 31 grudnia 2029 roku
ZAKRES PROJEKTU:
Projekt został podzielony na 19 zadań w ramach 5 obszarów merytorycznych:
CEL PROJEKTU: „Dostosowanie oferty dydaktycznej SGGW do potrzeb gospodarki, rynku pracy, zielonej i cyfrowej transformacji, poprzez kompleksowy program wsparcia i działania, które służą upraktycznieniu, uatrakcyjnieniu i ubranżowieniu kształcenia
Zadanie 1. Rozwój kompetencji obligatoryjnych i dodatkowych, kadry zaangażowanej w realizację procesu kształcenia w Projekcie (ZAD. 1, 2 i 3):
- Szkolenia (Obligatoryjne: z zakresu kompetencji cyfrowych, rozwoju świadomości i umiejętności na rzecz ZIELONEJ TRANSFORMACJI, z umiejętności komunikacji międzypokoleniowej; dodatkowe: merytoryczne)
- Staże dydaktyczne
Zadanie 2. Drop-OUT, czyli działania ograniczające zjawisko przedwczesnego
kończenia nauki (ZAD. 4):
- Zajęcia w Otwartych Laboratoriach;
- Webinaria;
- Pomoc psychologiczna dla studentów/ek;
- Wsparcie coacha/doradcy zawodowego dla studentów/ek – zapobieganie drop out;
- Organizacja zajęć wyrównawczych dla studentów I roku studiów (matematyka, fizyka, chemia).
Zadanie 3. Laboratoria VR, dla zmodyfikowanych kierunków kształcenia (ZAD. 5):
- Utworzenie 2 laboratoriów i 1 studia nagrań do Virtual Reality na terenie
Kampusu SGGW; - Wyposażenie laboratoriów VR (m.in. w: zestawy headset oraz kontrolery VR,
tablica interaktywno-multimedialna 65’, zakup komputerów dla studentów
symulacji VR, wyposażanie profesjonalnego studia nagrań filmów VR,
sprzętu do nagrywania filmów VR); - Utworzenie 9 programów VR na potrzeby dydaktyki wraz ze szkoleniem
technicznym kadry dydaktycznej.
Zadanie 4. Modyfikacja programów kształcenia na 14 kierunkach, z udziałem i na
potrzeby pracodawców (ZAD. od 6 do 17):
K1_GOSPODARKA PRZESTRZENNA (I STOPIEŃ) | K8_DESIGN THINKING W MEBLARSTWIE (II STOPIEŃ) |
K2_LEŚNICTWO (I STOPIEŃ) | K9_ARCHITEKTURA KRAJOBRAZU (I STOPIEŃ) |
K3_WETERYNARIA | K10_OCHRONA ŚRODOWISKA (I STOPIEŃ) |
K4_LOGISTYKA (II STOPIEŃ) | K11_INŻYNIERIA ŚRODOWISKA (I STOPIEŃ |
K5_MEBLARSTWO (I STOPIEŃ) K12_INŻYNIERIA SRODOWISKA (II STOPIEŃ) | K12_INŻYNIERIA SRODOWISKA (II STOPIEŃ) |
K6_TECHNOLOGIA DREWNA (I STOPIEŃ) | K13_INŻYNIERIA I GOSPODARKA WODNA (I STOPIEŃ |
K7_TECHNOLOGIA DREWNA ( II STOPIEŃ) | K14_BUDOWNICTWO (I STOPIEŃ) |
Modyfikacja programów kształcenia na 14 kierunkach, cd.
- Wybór praktyków biorących udział w Modyfikacjach programów
kształcenia; - Modyfikacja programu kształcenia w tym: sylabusy, efekty kształcenia, punkty ECTS, plan studiów, harmonogramy zgodnie z rekomendacjami pracodawców;
- Konsultacje wewnętrzne oraz zatwierdzenie przez Senat.
Modyfikacja programów kształcenia na 14 kierunkach, cd.
- Opracowanie scenariuszy zajęć oraz opracowanie zawartości merytorycznej;
- Informacja, promocja i rekrutacja Uczestników Projektu dla jednego cyklu studiów z uwzględnieniem potrzeb specjalnych;
- Organizacja i prowadzenie jednego cyklu kształcenia na zmodyfikowanym kierunku.
Zadanie 5. Podniesienie kompetencje studentek i studentów (ZAD. 18 i 19):
- Szkolenia;
- Staże;
REZULTATY/WSKAŹNIKI – obligatoryjne:
- 80 (46 K) podniesie kompetencje u nauczycieli akademickich;
- 605 (357 K) podniesie kompetencje u studentów;
KORZYŚCI – pośrednie:
- 2 laboratoria VR i 1 studio nagrań;
- 9 aplikacji VR;
- Staże, szkolenia dla studentów i pracowników zaangażowanych w realizację procesu kształcenia w Projekcie w ramach takich obszarów jak: kompetencje cyfrowe, zielone, interpersonalne oraz obszary merytoryczne zgodnie z potrzebami.
KAMIENIE MILOWE PROJEKTU:
- IV kw. 2025 start szkoleń dla pracowników;
- IV kw. 2026 rozpoczęcie I cyklu zmodyfikowanych kierunków kształcenia;
- I kw. 2027 start szkoleń dla studentów;
- III/IV kw. 2026 start staży dla pracowników;
- III kw. 2028, 2029 staże dla studentów.
Najbliższe działania w FERS 2
PLANOWANE DZIAŁANIA DO KOŃCA 2024 r.:
- Wybór kadry do realizacji zadań merytorycznych;
- Opracowanie koncepcji, wybór praktyków biorących udział w modyfikacji PK;
- Opracowanie założeń wz. utworzenia Laboratoriów VR;
- Opracowanie założeń wz. kampanii w mediach społecznościowych “Świadomi kandydaci/ki”;
- Opracowanie założeń i wybór Wykonawcy na realizacje szkoleń dla pracowników.
WARTOŚĆ PROJEKTU 18 929 249,58 PLN
WYSOKOŚĆ WKŁADU Z FUNDUSZY EUROPEJSKICH 18 339 249,58zł PLN
WKŁAD WŁASNY 590 000,00 zł PLN
INFORMACJA O MOŻLIWOŚCI ZGŁASZANIA O NIEZGODNOŚCI PROJEKTU
Uczelnia informuje, o możliwości zgłaszania podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”. Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):
1) poczty tradycyjnej – w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub adres Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,
2) skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.