Creative Learning for Boosting Bio-Economy within
HEIs’ Curricula
Strona projektu: www.cl4bio.web.ua.pt/
LinkedIn: https://www.linkedin.com/groups/9271321/
Facebook: https://www.facebook.com/cl4bio
Instagram: https://www.instagram.com/cl4bio/
YouTube: https://www.youtube.com/@projectcl4bio
Beneficjent: Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Projekt realizowany ramach akcji kluczowej 2 programu
Erasmus+: Partnerstwa na rzecz współpracy.
Nr projektu: 2022-1-PL01-KA220-HED-000087008
Okres realizacji projektu: 01/11/2022 – 31/10/2025
Kwota dofinansowania: 400 000 euro
OGÓLNE ZAŁOŻENIA PROJEKTU
Biogospodarka jest niewątpliwie tematem, który należy rozważyć z perspektywy europejskiej, gdyż jest to kluczowa strategia dla UE (Europejski Zielony Ład). Studenci powinni być wyposażeni w narzędzia niezbędne do rozwiązania tego problemu w różnych sytuacjach, zarówno pod względem wiedzy, jak i elastycznego myślenia. Obszerne materiały interdyscyplinarne pozwolą studentom zrozumieć znaczenie biogospodarki i jej kluczowe założenia. Zdobędą wiedzę i umiejętności, które będą pomocne w podejmowaniu decyzji i rozwijaniu umiejętności w tej dziedzinie, umożliwiając tym samym dokonanie ich krytycznej i twórczej oceny, sformułowania wniosków i rozwiązania dla rozwoju tego sektora. Nie ulega wątpliwości, że tę wiedzę i umiejętności trzeba przekazywać twórczo, poprzez nowatorskie i atrakcyjne metody nauczania.
CELE PROJEKTU
W oparciu o innowacyjne praktyki w zakresie uczenia się i nauczania oraz doskonałość w uczeniu się, nauczaniu i rozwijaniu umiejętności, projekt zakłada:
- stworzenie innowacyjnej platformy, która umożliwi wykładowcom tworzenie angażujących materiałów e-learningowych. Instrument ten będzie oferować doświadczenia podobne do systemu klocków LEGO – nauczyciele będą mogli wybrać moduły i środki multimedialne a następnie zbudować swój kurs on-line w sposób angażujący uczniów.
- umożliwienie łatwego rozpowszechniania materiałów między nauczycielami w sposób oparty na współpracy tworząc tym samym bibliotekę elementów do kursów. Powstała w ten sposób biblioteka elementów będzie do dyspozycji nauczycieli, stając się tym samym zasobem multimedialnych materiałów e-learningowych poświęconych tematyce biogospodarki.
- zapewnienie mechanizmu monitoringu i informacji zwrotnej, zbieranie statystyk, wzorców zaangażowania i czasu studentów przeznaczonego na każdy element modułu/kursu, aby zidentyfikować obszary wymagające poprawy.
- stosowanie zbadanych i sprawdzonych praktyk pedagogicznych wykorzystania kreatywności w edukacji akademickiej, w celu doskonalenia zaangażowanie studentów, ich udziału i ogólnego nastawienia do uczenia się dzięki kreatywnym metodom oraz ciekawym multimedialnym treściom on-line.
ZAKRES PROJEKTU
- stworzenie innowacyjnej platformy, która umożliwi wykładowcom tworzenie angażujących materiałów e-learningowych
- stworzenie biblioteki elementów do kursów.
- rozpowszechnienie praktyk pedagogicznych wykorzystania kreatywności w edukacji akademickiej.
GRUPA DOCELOWA
Głównymi odbiorcami są nauczyciele akademiccy, dysponujący wiedzą i jednocześnie chcący rozwinąć umiejętności prowadzenia zajęć dydaktycznych z zakresu biogospodarki.
Co-funded by the European Union. Views and opinions expressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union or the National Agency of Erasmus+ Programme. Neither the European Union nor the National Agency of Erasmus+ Programme can be held responsible for them.