podsumowanie Programu KATAMARAN
Podsumowanie Programu KATAMARAN
Dziesięć osób z zagranicy studiujących w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego (SGGW) oraz w kazachskiej uczelni partnerskiej Kazakh National Agrarian Research University (KazNARU) ukończyło międzynarodowy wspólny program studiów magisterskich finansowany przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej (NAWA) w ramach Programu KATAMARAN.
W Bibliotece Głównej SGGW odbyło się (27.06.2023) oficjalne zakończenie projektu prowadzonego przez dr hab. Jarosława Choromańskiego, prof. SGGW: POlish-KAZakh International Joint Master in Environmental Engineering: “Modern engineering in water management”.
Wśród gości, których przywitała Prorektor ds. współpracy międzynarodowej, dr hab. Marta Mendel, prof. SGGW byli przedstawiciele Ambasady Kazachstanu, Polskiej Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej oraz Kazakh National Agrarian Research University.
Ta wspólna inicjatywa między SGGW / Warsaw University of Life Sciences a KazNARU oferuje międzynarodowy program magisterski z zakresu inżynierii środowiska, skupiający się na nowoczesnych praktykach zarządzania wodą. Studenci mieli możliwość uczestniczenia w praktycznych wykładach zarówno w Polsce, jak i w Kazachstanie, co pozwoliło im zdobyć wyjątkową wiedzę i umiejętności w tym obszarze.
Głównym celem tego projektu było zwiększenie konkurencyjności Polski i Kazachstanu w dziedzinie kształcenia i nauki z zakresu inżynierii i zarządzania wodą.
W obliczu postępujących zmian klimatycznych, specjaliści posiadający wiedzę dotyczącą zagadnień wodnych, takich jak krajobraz rolniczy i obszary chronione (w Polsce) oraz obszary z wysychającymi zbiornikami wodnymi (w Kazachstanie), są coraz bardziej poszukiwani na całym świecie.
Głównym rezultatem projektu była realizacja wspólnych studiów magisterskich. Dzięki tym studiom uczestnicy programu zostali wyposażeni w zaawansowane kompetencje z zakresu inżynierii środowiska, zwłaszcza w dziedzinie zrównoważonego i zintegrowanego zarządzania wodą oraz nowoczesnej inżynierii wodnej. Poprzez wspólne zajęcia terenowe i laboratoryjne, nauczanie zdalne oraz udział specjalistów światowej klasy, studenci doskonalili swoje umiejętności międzykulturowe, językowe i interpersonalne.