Doktorat wdrożeniowy
Zasady udziału
W Szkole Doktorskiej SGGW istnieje możliwość realizowania doktoratów finansowanych przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach programu „Doktorat wdrożeniowy”.
Nabór do Programu odbywa się zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki
- Składanie wniosków:
Termin rejestracji wniosków w systemie OSF i przesłania wymaganych dokumentów do Ministerstwa: od 13 maja 2024 r. do 14 czerwca 2024 r. O zamiarze składania wniosku należy powiadomić Biuro Szkoły Doktorskiej SGGW w celu uzyskania informacji niezbędnych do wypełnienia wniosku. Wnioski w systemie OSF należy w całości wypełnić do 7 czerwca 2024 r. i również w tym terminie należy przekazać informację do Biura Szkoły Doktorskiej o ich ostatecznym przygotowaniu. Zachowanie tego terminu jest konieczne z uwagi na to, aby wniosek wraz z wymaganymi załącznikami i podpisami został przesłany do Ministerstwa we wskazanym terminie, tj. do 14 czerwca 2024 r.
Wniosek w systemie OSF zakłada pracownik SGGW – potencjalny promotor kandydata na doktoranta.
Szczegółowy zakres informacji zawartych we wniosku
- Rekrutacja do Szkoły Doktorskiej:
Po otrzymaniu w systemie OSF informacji o zakwalifikowaniu wniosku do finansowania kandydat powinien przystąpić do rekrutacji. Rekrutacja do Szkoły Doktorskiej SGGW odbywa się zgodnie z Harmonogramem przyjętym na dany rok (informacja na stronie internetowej Szkoły Doktorskiej w zakładce Rekrutacja).
- Uzupełnienie informacji do wniosku:
Przesłanie do Ministerstwa informacji o przyjęciu do Szkoły Doktorskiej oraz uzupełnienie innych wymaganych danych: do 20 września 2024 r.
Raport roczny
Raport wraz z załącznikami każdorazowo należy wysłać do Ministerstwa do 10 października danego roku, po tym terminie możliwość wysyłki zostaje zablokowana. Wypełnia się go w systemie OSF. Po uzupełnieniu danych i dołączeniu wymaganych dokumentów, a przed wysłaniem do MEiN, należy wygenerować oświadczenie, które należy przesłać do biura Szkoły Doktorskiej SGGW w celu przekazania go do podpisania przez Prorektora ds. Nauki. Podpisane oświadczenie będzie wysłane do MEiN przez Szkołę Doktorską SGGW za pośrednictwem skrzynki ePUAP.
Ze względów administracyjnych przygotowanie raportu należy zakończyć niezwłocznie po zakończeniu roku akademickiego, aby przed 10 października zdążyć uzyskać wymagane podpisy i przesłać całość w systemie OSF i przez ePUAP. Przesłany raport jest oceniany przez ekspertów ministerialnych i dopiero po jego przyjęciu wypłacana jest transza dofinansowania na kolejny rok akademicki. Zgodnie z umową zawartą z Ministerstwem środki finansowe przyznane na infrastrukturę badawczą na dany rok akademicki i niewydane w terminie do 30 września tego roku należy zwrócić do Ministerstwa.
Raport końcowy
Tryb składania raportów końcowych w ramach IV edycji programu „Doktorat wdrożeniowy”
Raport końcowy z wykorzystania środków finansowych w ramach programu należy złożyć do Ministerstwa do 31 października ostatniego roku realizacji umowy. Wypełnia się go w systemie OSF. Po uzupełnieniu danych i dołączeniu wymaganych dokumentów, a przed wysłaniem do MEiN, należy wygenerować oświadczenie, które należy przesłać do biura Szkoły Doktorskiej SGGW w celu przekazania go do podpisania przez Prorektora ds. Nauki. Podpisane oświadczenie będzie wysłane do MEiN przez Szkołę Doktorską SGGW za pośrednictwem skrzynki ePUAP.
Kontakt
Biuro Szkoły Doktorskiej SGGW, bud. 2, pok. 6A
Agnieszka Grabińska, e-mail: agnieszka_grabinska@sggw.edu.pl, tel.: (22) 59 310 63