Komunikat Rektora dotyczący organizacji kształcenia w roku akademickim 2021/2022 w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Szanowni Państwo,
z nadzieją i rozwagą zaczynamy planowanie semestru zimowego roku akademickiego 2021/2022 – na podstawie prognoz oraz zebranych danych inicjujemy działania zmierzające do prowadzenia zajęć w trybie stacjonarnym.
Globalna sytuacja wywołana epidemią koronawirusa zmieniła cały świat, w tym także naszą uczelnię. Zdalny sposób prowadzenia zajęć, długie godziny spędzone przed komputerem i poczucie niepewności są z nami od ponad roku. W mojej ocenie SGGW sprostało wyzwaniom związanym z digitalizacją procesu nauki i cyfrowego funkcjonowania uczelni. Zajęcia odbywają się on-line, dzięki kanałowi SGGW SCIENCE na YouTube zwiększa się stały dostęp do puli wykładów, a nasza biegłość w poruszaniu się po platformach cyfrowych jest już faktem.
Bez względu na to, że funkcjonujemy zdalnie, dążymy do tego, aby następny semestr studiów w SGGW odbywał się już stacjonarnie. Wykładowcy pracujący w SGGW są zaszczepieni, szczepi się już kadra administracyjna, a z badań przeprowadzonych wśród naszych studentów wynika, że ponad 80% deklaruje chęć przystąpienia do szczepień. Te fakty napawają nas optymizmem i pozwalają z nadzieją patrzeć w przyszłość. Ostatnie miesiące pokazały nam wszystkim wyraźnie, że na świecie nie ma nic pewnego. Epidemia dała nam wielką lekcję pokory i wskazała na konieczność aktywnego dostosowywania się do zmieniających się warunków. Wiemy również, że jako uczelnia jesteśmy miejscem o bogatej i zróżnicowanej strukturze, która ma do wypełnienia wiele zadań. Nie jesteśmy tylko dostawcą wiedzy. Jesteśmy wspólnotą, w której chcemy się ze sobą spotykać i prowadzić dyskusje na kampusie tętniącym życiem.
W konsekwencji, uwzględniając prognozy dotyczące sytuacji epidemicznej, opinie pracowników i studentów oraz działania podejmowane przez inne uczelnie jestem przekonany, że będzie możliwy powrót do kształcenia stacjonarnego w SGGW w roku akademickim 2021/2022. Planując zajęcia w semestrze zimowym powinniśmy pamiętać również o dobrych praktykach wypracowanych w okresie kształcenia zdalnego i wykorzystać je, aby doskonalić jakość procesu dydaktycznego.
Prof. dr hab. Michał Zasada
Rektor