Towaroznawstwo i marketing żywności
przedmioty rekrutacyjne:
- biologia albo chemia albo matematyka (PKG)
- język obcy nowożytny (PKD) albo wynik egzaminu zawodowego lub egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie: Technik żywienia i usług gastronomicznych, Technik przetwórstwa mleczarskiego, Technik technologii żywności, Technik agrobiznesu, Technik ekonomista (EZ)
WK = PKG * 0,5 + (PKD v EZ) * 0,5
uzyskany tytuł: inżynier
STACJONARNE
przewidywany limit przyjęć: 45
początek zajęć: semestr zimowy
czas trwania studiów: 3.5 roku (7 semestrów)
Język wykładowy: język polski.
Opis kierunku
Kierunek obejmuje zagadnienia z zakresu właściwości użytkowych surowców przemysłu spożywczego oraz gotowych produktów, procesów w produkcji żywności i zarządzania jakością żywności w powiązaniu z analizą potrzeb konsumentów i ich segmentacją. W programie studiów znajdują się przedmioty dotyczące wdrażania nowych produktów na rynek oraz obrotu gotowymi produktami.
Studenci pogłębiają wiedzę w obszarach mikroekonomii, makroekonomii, podstaw zarządzania i marketingu, strategii rynkowych, strategii innowacyjnych w przedsiębiorstwach, marketingu w erze cyfrowej, marketingowego opracowania produktu, psychologii reklamy i konsumenta, projektowania graficznego czy technik komputerowych w obrocie towarowym.
Program studiów:
Perspektywy zawodowe
Absolwenci podejmują pracę w charakterze towaroznawców i specjalistów ds. jakości i rozwoju marki lub zarządzania produktem. Są przygotowani do pracy w przedsiębiorstwach przemysłu spożywczego oraz gospodarki żywnościowej, przede wszystkim na stanowiskach zajmujących się marketingiem żywności, sprzedażą oraz analizą i logistyką rynku żywności.