Pedagogika
przedmioty rekrutacyjne:
- biologia albo historia albo język polski albo matematyka (PKG)
WK = PKG * 1
uzyskany tytuł: licencjat
STACJONARNE
przewidywany limit przyjęć: 180
początek zajęć: semestr zimowy
czas trwania studiów: 3 lata (6 semestrów)
NIESTACJONARNE
przewidywany limit przyjęć: 50
początek zajęć: semestr zimowy
czas trwania studiów: 3 lata (6 )
Język wykładowy: język polski.
rekrutacja:
W postępowaniu kwalifikacyjnym uczestniczą kandydaci posiadający przygotowanie pedagogiczne (zapis w suplemencie do dyplomu lub zaświadczenie) i równocześnie:- posiadający dyplom zbieżny:
- dyplom studiów I stopnia kierunku pedagogika
- dyplom studiów I stopnia kierunku pedagogika specjalna
- dyplom studiów I stopnia kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna - posiadający dyplom wymagający weryfikacji zbieżności efektów uczenia się:
- dyplom innego kierunku studiów I stopnia lub studiów jednolitych magisterskich lub dyplom zagraniczny uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia w kraju wydania.
Forma weryfikacji zbieżności efektów uczenia się: Weryfikowany jest skan suplementu do dyplomu lub poświadczony przez uczelnię wykaz przedmiotów, godzin, ocen oraz punktów ECTS realizowanych w programie studiów na podstawie których kandydat ubiega się o przyjęcie na studia. Kandydat załącza wskazane dokumenty w swoim profilu w systemie IRK. Jeżeli w wyniku analizy stwierdzone zostaną ewentualne rozbieżności efektów, student zobowiązany będzie do uzupełnienia, w trakcie studiów II stopnia, braków kompetencyjnych, poprzez realizację i zaliczenie wskazanych przez komisję przedmiotów, w wymiarze nieprzekraczającym 30 ECTS. W dalszej kwalifikacji brani są pod uwagę kandydaci, którym pozytywnie zweryfikowano oczekiwane efekty uczenia się.
Forma weryfikacji przygotowania pedagogicznego dotyczy kandydatów, o których mowa powyżej: Analiza informacji o uzyskaniu przygotowania pedagogicznego. Weryfikowany jest skan suplementu do dyplomu, a w przypadku braku takiego zapisu w suplemencie analiza zaświadczenia, w zakresie posiadania przygotowania pedagogicznego, wystawionego przez uprawnioną instytucję. Kandydat załącza wskazane dokumenty na swoim profilu w systemie IRK.
Do postępowania dopuszczeni są cudzoziemcy, których znajomość języka polskiego na poziomie minimum B2 została potwierdzona poprzez akceptację w IRK wgranego certyfikatu językowego lub w drodze rozmowy sprawdzającej znajomość języka polskiego na tym samym poziomie.
Kwalifikacja kandydatów, którzy spełnią wymogi określone powyżej oraz w przypadku cudzoziemców - certyfikat językowy, odbywa się na podstawie średniej arytmetycznej ze wszystkich ocen końcowych z przedmiotów objętych programem studiów I stopnia.
uzyskany tytuł: magister
STACJONARNE
przewidywany limit przyjęć: 50
początek zajęć: semestr zimowy
czas trwania studiów: 2 lata (4 semestry)
NIESTACJONARNE
przewidywany limit przyjęć: 40
początek zajęć: semestr zimowy
czas trwania studiów: 2 lata (4 semestry)
Język wykładowy: język polski.
Opis kierunku
Studenci przygotowywani są do podjęcia pracy w placówkach i instytucjach systemu oświaty zarówno dla dzieci i młodzieży, jak i dorosłych oraz placówkach opiekuńczo-wychowawczych, a także instytucjach prowadzących działalność na rzecz dziecka i rodziny. Doskonalą takie kompetencje, jak wrażliwość i empatia, szczególnie cenione w obszarze działalności opiekuńczo-wychowawczej i terapeutycznej. Absolwenci kierunku są doskonale wykształconymi, zorganizowanymi i zmotywowanymi pedagogami, posiadającymi wiedzę pedagogiczną i psychologiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania, opieki oraz nauczania i uczenia się. Ponadto, posiadają umiejętności i kompetencje niezbędne do doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji.
Program studiów:
Perspektywy zawodowe
Studia przygotowują specjalistów do pracy w:
• placówkach oświatowo-wychowawczych, takich jak szkoły, gabinety terapii pedagogicznej, świetlice,
• instytucjach i stowarzyszeniach kulturalnych,
• organizacjach społecznych, samorządowych,
• instytucjach i placówkach kulturalno-oświatowych,
• administracji samorządowej i organizacjach społecznych,
• lokalnych i międzynarodowych programach związanych z edukacją,
• ośrodkach pomocy społecznej,
• regionalnych programach i stowarzyszeniach kulturalnych,
• administracji publicznej związanej z systemem oświaty,
• sektorze usług prywatnych.