Announcement for admitted Candidates
Drodzy Kandydaci,
Dziękujemy za złożenie dokumentów w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, jest nam miło powitać Was w gronie naszej społeczności akademickiej.
Informujemy, że dane osób przyjętych na studia w pierwszej turze rekrutacji (tj. do dnia ………..), zostały przeniesione do systemu dziekanatowego SGGW (HMS) po ………….. r.
Informujemy, że dane osób przyjętych na studia w drugiej turze rekrutacji (tj. do dnia …………..), zostaną przeniesione do systemu dziekanatowego SGGW (HMS) po ………….. r.
NUMER ALBUMU STUDENTA
Wraz z przeniesieniem danych rekrutacyjnych do systemu dziekanatowego zostanie nadany Państwu indywidualny numer albumu studenta – numer ten wskazany będzie również na legitymacji studenckiej. Informacja o numerze albumu zostanie przekazana na adres mailowy podany przez Państwa w systemie IRK. Osoby, które kiedykolwiek studiowały w SGGW, posługują się dotychczasowym numerem albumu.
Osoby przyjęte w turze I otrzymały numery albumów w dniu …………. r.
Osoby przyjęte w turze II otrzymają numery albumów po ………….. r.
WIRTUALNY DZIEKANAT SGGW (eHMS)
Numer albumu jest identyfikatorem studenta w SGGW, służy między innymi do utworzenia konta w Wirtualnym Dziekanacie SGGW (eHMS). Sposób rejestracji i logowania do Wirtualnego Dziekanatu opisany jest na stronie: https://www.sggw.edu.pl/strona-glowna/studia/informacje-praktyczne-dla-studentow/wirtualny-dziekanat/
STUDENCKIE KONTO POCZTOWE – osoby nowoprzyjęte będą miały utworzone nowe adresy e-mail, nowe konto umożliwi logowanie się do różnych serwisów internetowych uczelni, korzystanie z usługi Office 365 czy uczelnianego WIFI. Schemat nowego konta e-mail to: numer albumu studenta poprzedzony literą „s”, po której następuje identyfikator domeny, np. sXXXXXX@sggw.edu.pl. Aby uzyskać dostęp do swojego konta, należy postępować zgodnie z instrukcją zamieszczoną na stronie:
https://www.sggw.edu.pl/poczta/
Usługa będzie dostępna na kilka dni przed rozpoczęciem roku akademickiego.
Aktualizacja:
Konta kandydatów przyjętych w turze I są już dostępne.
Konta kandydatów przyjętych w turze II będą dostępne po ………….. r.
LEGITYMACJA STUDENCKA – legitymacje nowoprzyjętych studentów drukowane są po wniesieniu opłat za dokumenty. Opłata za legitymację (22 zł) wnoszona jest na indywidualny numer rachunku studenta podany w Wirtualnym Dziekanacie SGGW (eHMS) w zakładce „Moje finanse”. Osoby decydujące się na podjęcie studiów w SGGW powinny wnieść opłatę za legitymację, nie później niż do 15 września 2023 r. Opłata dokonana po wskazanym terminie spowoduje brak możliwości wydania legitymacji na początku roku akademickiego; legitymacja będzie drukowana w terminie późniejszym. Studenci kontynuujący studia w SGGW posiadający ważną legitymację zachowują ją i nie wnoszą z tego tytułu opłat. Legitymacje będą wydawane we właściwych dziekanatach po rozpoczęciu studiów.
ZAPISY NA LEKTORATY JĘZYKOWE
Szczegółowe informacje są dostępne na stronie Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych:
Zapisy na lektoraty
FORMALNOŚCI ZWIĄZANE Z PODJĘCIEM STUDIÓW
Nowoprzyjęci studenci, w terminie do końca pierwszego pełnego tygodnia zajęć, zobowiązani są do dokonania następujących czynności we właściwym dziekanacie:
- podpisania ślubowania (nabycie praw studenta w SGGW przez osobę przyjętą na studia następuje z chwilą złożenia ślubowania);
- podpisania umowy z uczelnią;
- odbioru legitymacji studenckiej (o ile była wyrabiana)
- dostarczenia zaświadczenia od lekarza medycyny pracy (o ile na danym kierunku wymagane jest orzeczenie lekarza medycyny pracy).
ZAŚWIADCZENIE OD LEKARZA MEDYCYNY PRACY
Szczegółowe informacje na temat zaświadczeń od lekarza medycyny pracy, listy kierunków na których wymagane jest dostarczenie takiego zaświadczenia oraz wykaz placówek wykonujących takie badania znajduje się na stronie:
https://www.sggw.edu.pl/rekrutacja/skierowania-na-badania-lekarskie/
OPŁATY ZA STUDIA
Opłaty za usługi edukacyjne (jeżeli są wymagane) wnoszone są w terminie do 30 dni od rozpoczęcia roku akademickiego lub semestru, w którym zajęcia są realizowane. Wpłaty za czesne wnosi się na indywidualny rachunek bankowy przypisany studentowi w elektronicznym systemie dziekanatowym „SGGW – Wirtualny Dziekanat”.
Osoby podejmujące studia składają w dziekanacie, do końca pierwszego pełnego tygodnia zajęć począwszy od daty rozpoczęcia roku akademickiego, pisemne oświadczenie o wyborze sposobu płatności za usługi edukacyjne w którym deklarują wnoszenie opłaty jednorazowo za cały semestr studiów lub opłaty w ratach. Brak złożonego oświadczenia jest równoznaczny z deklaracją wnoszenia jednorazowej opłaty za cały semestr.
Terminy płatności dla poszczególnych rat określa pisemnie dziekan/prodziekan. Opłatę semestralną można wnieść w rozbiciu na maksymalnie 3 raty sumujące się do wysokości opłaty za semestr.
DOMY STUDENCKIE – osoby zainteresowane miejscem w Domu Studenckim (akademiku) powinny we wskazanym na stronach Administracji Domów i Stołówek Studenckich terminie złożyć wniosek o przyznanie miejsca w DS. Więcej informacji na stronie:
http://adiss.sggw.pl/przyznawanie-miejsc/dla-kandydatow/
POMOC MATERIALNA
Osoby zainteresowane przyznaniem stypendiów powinny zapoznać się z Regulaminem świadczeń dla studentów oraz załącznikami do tego aktu. Więcej informacji na stronie, sekcja „Stypendia i kredyty”: https://www.sggw.edu.pl/strona-glowna/studia/informacje-praktyczne-dla-studentow/
OBOWIĄZKOWE SZKOLENIA – Bezpieczeństwa i Higieny Pracy (BHP) oraz SZKOLENIE BIBLIOTECZNE
Nowoprzyjęci studenci zobowiązani są do realizacji Szkolenia BHP oraz Szkolenia Bibliotecznego. Szkolenia, dedykowane dla poszczególnych kierunków studiów, realizowane są w formie e-learningu, na przeznaczonej do tego platformie https://szkolenia.sggw.edu.pl/ . Do zapisania się na szkolenie wymagane jest studenckie konto pocztowe w usłudze Office 365 możliwe do aktywacji dopiero po uzyskaniu numeru albumu studenckiego.
PLANY ZAJĘĆ, KONTAKT Z DZIEKANATAMI
Planów zajęć jak również informacji o przydziałach do poszczególnych grup studenckich należy szukać na stronach internetowych Wydziałów oraz w Wirtualnym Dziekanacie na ok. 2 tygodnie przed rozpoczęciem zajęć. Po rozpoczęciu roku akademickiego będziecie Państwo obsługiwani przez Dziekanaty poszczególnych kierunków, adresy kontaktowe do właściwych Dziekanatów dostępne są na stronach internetowych Wydziałów: https://www.sggw.edu.pl/strona-glowna/uczelnia/struktura-uczelni/lista-wydzialow/
Informacje o wydziałowych uroczystościach inauguracji roku akademickiego podane zostaną na stronach Wydziałów.
OBÓZ ZEROWY – osoby zainteresowane Obozem zerowym organizowanym przez Samorząd Studentów SGGW zapraszamy do odwiedzenia strony internetowej: http://obozzerowysggw.pl/
Zachęcamy do zapoznania się z informacjami praktycznymi dla studentów, w tym między innymi do przeczytania Regulaminu Studiów w SGGW:
https://www.sggw.edu.pl/strona-glowna/studia/informacje-praktyczne-dla-studentow/
Dear Accepted Candidates,
Thank you for submitting documents at the Warsaw University of Life Sciences, we are pleased to welcome you to our academic community. Classes in the winter semester begin on October 1, 2024.
Please be informed that candidates admitted to studies at SGGW by August 07, 2024 will be transferred to the dean’s office system of the Warsaw University of Life Sciences after August 27, 2024.
STUDENT IDENTIFICATION NUMBER
Student identification number – is the individual number assigned to each student. Along with the transfer to the dean’s office system, every newly admitted student will be given an individual student identification number – this number will also be indicated on the student ID card. The student identification number will be sent to the e-mail address provided by candidates in the IRK system. Candidates who have ever studied at WULS-SGGW use the previous number.
VIRTUAL DEAN’S OFFICE (eHMS)
Virtual Dean’s Office enables the student to access his / her data related to studies through the website.
To create account in the Virtual Dean’s Office (eHMS):
1. go to the website: https://ehms.sggw.edu.pl/standard/
2. Pick the language – English
3. under the login window, select the link: [registration/students’ accounts recovery]
4. enter required data including Student identification number.
5. from the dropdown list, select relevant Faculty i.e. candidates admitted to the fields of:
– Biotechnology, choose the Faculty of Biology and Biotechnology (Wydział Biologii i Biotechnologii);
– Food Sciences Technology and Nutrition, choose the Faculty of Food Technology (Wydział Technologii Żywności);
– Organic Agriculture and Food Production, choose the Faculty of Agriculture and Ecology (Wydział Rolnictwa i Ekologii);
– Management, choose the Faculty of Economics (Wydział Ekonomiczny);
– Finance and Accounting, choose the Faculty of Economics (Wydział Ekonomiczny);
– Informatics and Econometrics, choose the Faculty of Applied Informatics and Mathematics (Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki);
– Veterynary Medicine, choose the Faculty of Veterinary Medicine (Wydział Medycyny Weterynaryjnej).
STUDENT MAIL ACCOUNT
Student Mail Account – The service will be available a few days befor the start of the academic year. Using the Student Mail Account, you will be able to log in to various university websites or use the Office 365 service or the university’s WIFI. The account identifier is the student identification number preceded by the letter “s”, followed by a domain identifier, e.g. sXXXXXX@sggw.edu.pl
The method of activating the student e-mail account is described on the IT support website (section „Student Mail Account”):
https://www.sggw.edu.pl/en/e-mail/
STUDENT IDENTITY CARD
The fee for student ID amount 22PLN. Payment for student ID should be made to a new individual account number (different for each student ) assigned in a Virtual Dean’s Office (tab “My Finance”). In case you are abroad and you can not pay in PLN currency, you can make this payment after arrival to Poland (directly through Polish bank). The ELS preparation process takes approx. 10-15 business days from the moment of posting the fee on the WULS-SGGW account. Student ID cards will be prepared and issued by the Dean’s Office.
PROCEDURES RELATED TO STUDIES UNDERTAKING
Newly admitted students, by the end of the first full week of classes, are required to perform the following activities in the relevant dean’s office:
– signing the oath (the acquisition of student rights at WULS-SGGW by a person admitted to studies takes place upon taking the oath),
– receipt of a student ID card or submitting a declaration of resignation from issuing a student ID card,
– provide a certificate from an occupational medicine doctor (if a certificate from an occupational medicine doctor is required for a given field of study),
– submitting a declaration of familiarization and acceptance of the terms of payment for studies at SGGW.
CERTIFICATE FROM OCCUPATIONAL MEDICAL DOCTOR
The certificate is required for following fields of study:
– Biotechnology,
– Food Sciences Technology and Nutrition,
– Organic Agriculture and Food Production,
– Veterinary Medicine.
After admission, the accepted canditate is directed by University for medical examinations to the occupational medicine doctor at the Polish medical facility, for this you have to print out „Skierowanie na badania” (referral for medical examination) which is available for download as a PDF file on the candidate’s account at IRK in the “Enrollment applications” tab in the “Documents and further steps” section. Accepted candidates are obligated to do this kind of medical examination as soon as possible after arrival to Poland and delivering a certificate to the relevant dean’s office.
The list of facilities performing medical examination in the Mazowieckie Voivodeship is available at: https://mwomp.pl/medical-examination-of-pupils/medical-examination-of-pupils-students-doctoral/
occupational health and safety Training and Library Training
Newly admitted students are required to carry out the Ocupational Health and Safety Training and the Library Training. Trainings dedicated to particular fields of study are conducted in the form of e-learning.
To sign up for the training, you need an Office 365 student account that can be activated a few days befor the start of the academic year.
TUITION FEES
Fees for educational services (if required) are paid within 30 days of the start of the academic year or semester in which the classes are held. Tuition fees are paid to the individual bank account assigned to the student in the electronic Dean’s Office system “SGGW – Virtual Dean’s Office” (eHMS).
Candidates starting their studies submit to the Dean’s Office, by the end of the first full week of classes in the first semester according to the class schedule, a written declaration of the choice of payment method for educational services, in which they declare to pay the fee for the entire semester of studies or in installments. The student’s declaration is valid for the duration of their studies or until a new declaration is submitted by the deadline indicated above.
Failure to submit a declaration is equivalent to a declaration to pay a one-time fee for the entire semester.
The payment deadlines for individual installments are specified in writing by the Dean/Vice-Dean. The semester fee can be divided into no more than 3 equal installments.
CLASSES SCHEDULES, CONTACT WITH DEAN’S OFFICES
During the studies you will be served by the relevant Dean’s Office. The didactic classes take place according to the schedule, which will be available at Faculty’s website approx. 2 weeks before the academic year commencement date.
Biotechnology, the Faculty website: https://wbib.sggw.edu.pl/?lang=en
Food Sciences Technology and Nutrition, the Faculty website: https://wtz.sggw.edu.pl/?lang=en
Organic Agriculture and Food Production, the Faculty website: https://wrie.sggw.edu.pl/en/
Management, the Faculty website: https://we.sggw.edu.pl/?lang=en
Finance and Accounting, the Faculty website: https://we.sggw.edu.pl/?lang=en
Informatics and Econometrics, the Faculty website: https://wzim.sggw.edu.pl/?lang=en
Veterynary Medicine, the Faculty website: https://wmw.sggw.edu.pl/?lang=en
We recommend you to read the Information for Students including the Regulations of Studies at SGGW:
https://www.sggw.edu.pl/en/practical-information-for-students/
Hope to see you soon in Poland!