Are you green? What does it mean? | Dzień UNIgreen w SGGW
24 lutego 2024 r. o godz. 15.30 w Auli Kryształowej odbyło się spotkanie zatytułowane: Are you green? What does it mean? Czyli: Practical methods for calculating Ecological Footprint.
Był to pierwszy z cyklu wykładów mających na celu przybliżanie tematyki zrównoważonego rozwoju i kształtowanie postaw proekologicznych, czyli tematów związanych z obecnością SGGW w sojuszu UNIgreen.
Podczas seminarium dr Chrystian Chomontowski przybliżył licznie zebranym studentom metody kalkulacji śladu środowiskowego i jego redukcji. Grono odbiorców stanowili w większości studenci i studentki, którzy przyjechali do SGGW z całego świata, aby studiować w naszej Alma Mater. Wykład był klamrą zamykającą wydarzenie im dedykowane – Welcome Day.
W wydarzeniu wzięło udział ponad 100 osób z następujących państw: Albania, Austria, Azerbejdżan, Belgia, Brazylia, Chorwacja, Czad, Etiopia, Francja, Ghana, Grecja, Gruzja, Hiszpania, Holandia, Indie, Indonezja, Irak, Iran, Kazachstan, Kosowo, Litwa, Łotwa, Mołdawia, Niemcy, Pakistan, Portugalia, RPA, Rumunia, Serbia, Słowacja, Tajwan, Turcja, Ukraina i Włochy.
W wydarzeniu wzięli udział także polscy studenci, pracownicy i nauczyciele akademiccy zainteresowani tematem ekologii i pogłębianiem znajomości tematyki zielonego sojuszu UNIgreen.
Video dostępne na naszym kanale YouTube.
Uniwersytety Europejskie są międzynarodowymi partnerstwami uczelni, które w założeniach mają być europejskimi uniwersytetami przyszłości. Termin „uniwersytety” należy tutaj rozumieć w najszerszym znaczeniu – obejmuje on wszystkie rodzaje instytucji szkolnictwa wyższego.
Podstawowe założenia uniwersytetów europejskich
Wspólna zintegrowana długoterminowa strategia w obszarze kształcenia, związana w miarę możliwości z badaniami i innowacją oraz ogólnie społeczeństwem;
Wspólny europejski „kampus” szkolnictwa wyższego, w ramach którego studenci, doktoranci i pracownicy mogą płynnie przemieszczać się (fizycznie lub wirtualnie), aby studiować, szkolić się, uczyć, prowadzić badania, pracować lub świadczyć usługi we wszystkich instytucjach partnerskich; wszystkie poziomy studiów obejmują zintegrowaną mobilność; nowe wspólne i elastyczne programy nauczania są realizowane, w stosownych przypadkach, na trzech poziomach studiów w oparciu o podejścia interdyscyplinarne/ multidyscyplinarne i międzysektorowe; zapewnione są doświadczenia praktyczne lub oparte na pracy w toku studiów (rozwój postaw przedsiębiorczych i aktywności obywatelskiej); społeczność studentów odzwierciedla różnorodność populacji (w aspekcie społecznym, ekonomicznym i kulturowym);
Europejskie zespoły tworzenia wiedzy („podejście zorientowane na wyzwanie”) składające się ze studentów i nauczycieli akademickich, z możliwym udziałem badaczy, przedsiębiorstw, podmiotów regionalnych i podmiotów społeczeństwa obywatelskiego; zespoły te, przyjmując podejście multidyscyplinarne, odpowiadają na wybrane przez siebie wyzwania społeczne i inne poprzez: innowacyjne uczenie się i szkolenia, tworzenie innowacyjnych rozwiązań możliwych do wykorzystania w różnych regionach Europy.
Cele zielonego uniwersytetu
Wspieranie „zielonej transformacji” – rozwijanie ram naukowych i technologicznych w dziedzinie zrównoważonego rolnictwa, zielonej biotechnologii oraz nauk o środowisku i nauk przyrodniczych, celem promowania zielonej transformacji.
Intensyfikowanie działań innowacyjnych – przyciąganie utalentowanych studentów, badaczy i interesariuszy z całego świata, aby intensyfikować działania w obszarze innowacji. Celem jest wzmocnienie rozwoju lokalnego i regionalnego poprzez oferowanie najnowocześniejszych rozwiązań.
Wzmacnianie globalnych powiązań – budowanie coraz silniejszych powiązań pomiędzy edukacją, badaniami naukowymi, innowacjami technologicznymi i usługami dla społeczeństwa poprzez globalne partnerstwo na rzecz społeczeństwa opartego na wiedzy.
Promowanie otwartej wspólnoty edukacyjnej – kształtowanie zintegrowanego i zróżnicowanego środowiska edukacyjnego opartego na zasadach równości i różnorodności. Tworzenie warunków, w których członkowie społeczności akademickiej będą mogli rozwijać się jako twórczy, odpowiedzialni i społecznie zaangażowani obywatele, podzielający wspólną tożsamość europejską.
UNIgreen w social mediach
Zapraszamy do śledzenia oficjalnych profili UNIgreen