Projekty Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego
PROCEDURY DO POSZCZEGÓLNYCH PROGRAMÓW (TRWAJĄCE NABORY):
INWESTYCJE
INWESTYCJE APARATUROWE
Informacje o programie:
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 14 marca 2019 r. w sprawie przyznawania, rozliczania i przekazywania środków finansowych na realizację inwestycji związanych z kształceniem oraz działalnością naukową (Dz. U. z 2020 r. poz. 1956).
Przed redakcją wniosku zapraszamy do zapoznania się z “Wnioskiem inwestycyjnym – instrukcja dla wnioskodawców” umieszczonym po zalogowaniu się w systemie OSF_[DO POBRANIA]
Instrukcja wypełniania wniosku dostępna jest w systemie OSF w zakładce „Baza wiedzy”
Pytania w sprawach merytorycznych proszę kierować do pracowników Ministerstwa:
Infrastruktura informatyczna:
Monika Kopka
tel. (22) 50-17-160
monika.kopka@mnisw.gov.plAparatura (sektor niepubliczny) + budowlane (sektor publiczny):
Elżbieta Piotrowska
tel. (22) 52-92-344
elzbieta.piotrowska@mnisw.gov.plAparatura – uczelnie z wyłączeniem politechnik (sektor publiczny):
Iwona Rybczyńska
tel. (22) 50-17-860
iwona.rybczynska@mnisw.gov.plPatrycja Gutowska
tel. (22) 52-92-425
patrycja.gutowska@mnisw.gov.plProcedura składania wniosków o finansowanie inwestycji związanych z działalnością naukową na rok 2025
termin składania wniosków do BON: 22 lipiec 2024 r.
termin składania wniosków do MNiSW: 31 lipiec 2024 r. godzina 23:59
- Wniosek o finansowanie inwestycji należy wypełnić w systemie OSF OBSŁUGA STRUMIENI FINANSOWANIA. Właściwy wniosek jest dostępny pod nazwą:
- Nowy wniosek.
- Sposób wypełnienia:
Sekcja Wnioskodawca
- Dane podmiotu wnioskującego proszę wybrać z bazy POL-on
- Kierownik podmiotu:
Stopień lub tytuł naukowy: prof. dr hab.
Imię i nazwisko: Michał Zasada
Stanowisko / Funkcja: Rektor
Telefon: 22 59 310 10
E-mail: rektor@sggw.edu.pl
Sekcja Osoby przygotowujące wniosek prof. dr hab. inż. Tomasz Okruszko lub inny wskazany Rektor zgodnie z dostępnością.
UWAGA! Od 26.07 do 31.07.2024 r. osobą upoważnioną do podpisania ww. wniosku jest prof. dr hab. Michał Zasada – Rektor SGGW.- Osoba upoważniona do podpisania wniosku
Tytuł: prof. dr hab. inż.
Imię i nazwisko: Tomasz Okruszko
Stanowisko / Funkcja: Prorektor ds. Nauki
E-mail: prorektor_nauka@sggw.edu.pl
Numer telefonu służbowego: 22 59 310 13
- dołączyć Upoważnienie do podpisania wniosku przez Prorektora ds. Nauki (pełnomocnictwo nr 210/2023 z dnia 24 października 2023 r. ważne w treści do 31/08/2024 podpisane przez JM Rektora certyfikatem ważnym do 29/08/2024 godz. 8:59, udostępniane przez Biuro Obsługi Nauki – BON e-mail: renata_wiejek@sggw.edu.pl)
W przypadku rozbudowy, informacja o posiadaniu aparatury naukowo-badawczej lub infrastruktury informatycznej, której dotyczy rozbudowa konieczne jest załączenie Oświadczenia o wartości rozbudowywanej aparatury lub infrastruktury informatycznej (Oświadczenie o wartości rozbudowywanej aparatury DO POBRANIA)
Sekcja Dane finansowe
- Część finansową wniosku należy uzgodnić z pracownikiem Kwestury odpowiedzialnym za weryfikację formalno-rachunkową (prosimy o kontakt e-mailowy z p. Moniką Grzegorczyk, e-mail: monika_grzegorczyk@sggw.edu.pl )
Sekcja Elektroniczna wysyłka – jako sposób wysyłki wniosku do Ministerstwa należy wybrać ePUAP.
- Wniosek procedowany jest w systemie EZD.
- Po założeniu koszulki w EZD konieczna jest akceptacja wszystkich n/w dokumentów przez Wnioskodawcę oraz kolejno: Kierownika Katedry (jeśli jest wymagana) oraz Dyrektora Instytutu.
Uwaga! Po każdej wprowadzonej zmianie finansowej (we wniosku) jest wymagana akceptacja Przełożonych.
Kompletna dokumentacja projektu zawiera:
- WNIOSEK (plik nazwany „Aktualny stan wniosku” dostępny w zakładce Plik (PDF) pobrany z systemu OSF; z sekcji Elektroniczna wysyłka);
- FORMULARZ DOTYCZĄCY KWALIFIKOWALNOŚCI VAT(DO POBRANIA).
- FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (DO POBRANIA);
- WYDRUK-WZORCOWY WNIOSKU (plik nazwany „Do podpisu” dostępny w zakładce Plik (PDF) pobrany z systemu OSF; z sekcji Elektroniczna wysyłka zawierający wniosek z podpisem elektronicznym OSF do podpisu elektronicznego Rektora (Po pobraniu nie należy wprowadzać żadnych zmian w treści wniosku)
UWAGA! Wygenerowany (z OSF) wniosek, załączony w systemie EZD, jest podpisywany kwalifikowanym podpisem elektronicznym wyłącznie przez wskazanego Rektora.
- Następnie należy przekazać koszulkę do BON „BON SKRZYNKA” (w terminie: 22 lipca).
- Wnioski zostaną przekazane przez BON do dalszych akceptacji (Kwestura, Rektor)
- „WYDRUK-WZORCOWY WNIOSKU” (plik nazwany „Do podpisu”) zostanie podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez Rektora oraz wysłany przez BON na elektroniczną skrzynkę podawczą ministerstwa (ePUAP). W tej edycji, do podpisu generuje się całość wniosku, nie ma wyodrębnionej części A wniosku.
- Po wysłaniu „WYDRUK-WZORCOWY WNIOSKU” (plik nazwany „Do podpisu”) do MNiSW redaktor wniosku otrzyma informację o możliwości wysłania całego wniosku w systemie OSF (używając funkcji „Wyślij do Ministerstwa”). Za tę czynność odpowiedzialny jest Redaktor wniosku.
- Wniosek uznaje się za wysłany, jeśli w systemie OSF ma status „wysłany”. Sprawdzenie czy operacja wysłania wniosku została poprawnie zakończona, jest obowiązkiem Redaktora wniosku.
Procedura składania wniosków o finansowanie inwestycji_[DO POBRANIA]
SPUB
SPUB
Informacje o programie:
https://www.gov.pl/web/nauka/spub-i-spubi
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 26 kwietnia 2019 r. w sprawie szczególnych kryteriów i trybu przyznawania środków finansowych na utrzymanie aparatury naukowo-badawczej, stanowiska badawczego oraz specjalnej infrastruktury informatycznej oraz oceny raportu z ich wykorzystania (Dz. U. z 2019 r. poz. 893).
Rozporządzenie MNiSW w sprawie szczegółowych kryteriów przyznania dotacji SPUB_SPUBI [DO POBRANIA]
Przed redakcją wniosku zapraszamy do zapoznania się z INSTRUKCJĄ DL A WNIOSKODAWCÓW – SPUB umieszczonym po zalogowaniu się w systemie OSF DO POBRANIA
Instrukcja wypełniania wniosku dostępna jest w systemie OSF w zakładce „Baza wiedzy”
- Pytania techniczne dotyczące systemu OSF
Dni robocze: 8:15 – 16:15
(22) 351-71-01
- Pytania w sprawach merytorycznych proszę kierować do pracowników Ministerstwa:
SPUB (sektor niepubliczny), SPUBI (sektory publiczny i niepubliczny)
Monika Kopka
tel. (22) 50-17-160
monika.kopka@mnisw.gov.plSPUB (sektor publiczny)
Sylwia Piasecka
tel. (22) 52-92-376
sylwia.piasecka@mnisw.gov.plPatrycja Gutowska
tel. (22) 52-92-425
patrycja.gutowska@mnisw.gov.plProcedura składania wniosków o przyznanie środków finansowych na utrzymanie aparatury naukowo-badawczej, stanowiska badawczego lub na utrzymanie specjalnej infrastruktury informatycznej (SPUB/ SPUBi) na rok 2025
termin składania wniosków do BON: 22 sierpień 2024 r.
termin składania wniosków do MNiSW: 31 sierpień 2024 r. godzina 23:59
- Wniosek należy wypełnić w systemie OSF OBSŁUGA STRUMIENI FINANSOWANIA.
Właściwy wniosek jest dostępny pod nazwą:
- Nowy wniosek.
- Sposób wypełnienia:
Sekcja Wnioskodawca
- Dane podmiotu wnioskującego proszę wybrać z bazy POL-on
- Kierownik podmiotu:
Stopień lub tytuł naukowy: prof. dr hab.
Imię i nazwisko: Michał Zasada
Stanowisko / Funkcja: Rektor
Telefon: 22 59 310 10
E-mail: rektor@sggw.edu.pl
Sekcja Osoby przygotowujące wniosek prof. dr hab. inż. Tomasz Okruszko lub inny wskazany Rektor zgodnie z dostępnością.
UWAGA! Od 29.08 do 30.08.2024 r. osobą upoważnioną do podpisania ww. wniosku jest prof. dr hab. Michał Zasada – Rektor SGGW.- Osoba upoważniona do podpisania wniosku
Tytuł: prof. dr hab. inż.
Imię i nazwisko: Tomasz Okruszko
Stanowisko / Funkcja: Prorektor ds. Nauki
E-mail: prorektor_nauka@sggw.edu.pl
Numer telefonu służbowego: 22 59 310 13
- dołączyć Upoważnienie do podpisania wniosku przez Prorektora ds. Nauki (pełnomocnictwo nr 210/2023 z dnia 24 października 2023 r. ważne w treści do 31/08/2024 podpisane przez JM Rektora certyfikatem ważnym do 29/08/2024 godz. 8:59, udostępniane przez Biuro Obsługi Nauki – BON e-mail: renata_wiejek@sggw.edu.pl)
Sekcja Dane finansowe
- Część finansową wniosku należy uzgodnić z pracownikiem Kwestury odpowiedzialnym za weryfikację formalno-rachunkową (prosimy o kontakt e-mailowy z p. Dorotą Olkowską-Oleksiak, e-mail: dorota_olkowska@sggw.edu.pl )
Sekcja Elektroniczna wysyłka – jako sposób wysyłki wniosku do Ministerstwa należy wybrać ePUAP.
- Wniosek procedowany jest w systemie EZD.
- Po założeniu koszulki w EZD konieczna jest akceptacja wszystkich n/w dokumentów przez Wnioskodawcę oraz kolejno: Kierownika Katedry (jeśli jest wymagana) oraz Dyrektora Instytutu.
Uwaga! Po każdej wprowadzonej zmianie finansowej (we wniosku) jest wymagana akceptacja Przełożonych.
Kompletna dokumentacja projektu zwiera:
- WNIOSEK (plik nazwany „Aktualny stan wniosku” dostępny w zakładce Plik (PDF) pobrany z systemu OSF; z sekcji Elektroniczna wysyłka);
- FORMULARZ DOTYCZĄCY KWALIFIKOWALNOŚCI VAT (DO POBRANIA);
- FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (DO POBRANIA);
- WYDRUK-WZORCOWY WNIOSKU (plik nazwany „Do podpisu” dostępny w zakładce Plik (PDF) pobrany z systemu OSF; z sekcji Elektroniczna wysyłka zawierający wniosek z podpisem elektronicznym OSF do podpisu elektronicznego Rektora (Po pobraniu nie należy wprowadzać żadnych zmian w treści wniosku)
UWAGA! Wygenerowany (z OSF) wniosek, załączony w systemie EZD, jest podpisywany kwalifikowanym podpisem elektronicznym wyłącznie przez wskazanego Rektora.
- Następnie należy przekazać koszulkę do BON „BON SKRZYNKA” (w terminie: 22 sierpnia)
- Wnioski zostaną przekazane przez BON do dalszych akceptacji (Kwestura, Rektor)
- „WYDRUK-WZORCOWY WNIOSKU” (plik nazwany „Do podpisu”) zostanie podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez Rektora oraz wysłany przez BON na elektroniczną skrzynkę podawczą ministerstwa (ePUAP).
- Po wysłaniu „WYDRUK-WZORCOWY WNIOSKU” (plik nazwany „Do podpisu”) do MNiSW redaktor wniosku otrzyma informację o możliwości wysłania całego wniosku w systemie OSF (używając funkcji „Wyślij do Ministerstwa”). Za tę czynność odpowiedzialny jest Redaktor wniosku.
- Wniosek uznaje się za wysłany, jeśli w systemie OSF ma status „wysłany”. Sprawdzenie czy operacja wysłania wniosku została poprawnie zakończona, jest obowiązkiem Redaktora wniosku.
- Pytania techniczne dotyczące systemu OSF